مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآن نقش کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی پررنگ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 05 February 2024

به گزارش تابناک اردبیل، پروانه رضاقلیزاده در آیین گشایش محفل قرآنی که در سالن کنفرانس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی، فرهنگی وظیفه‌ای فراتر از امر اطلاع‌رسانی و آموزش دارند و بر همین مبنا با ایجاد محافل فرهنگی و اجتماعی به دنبال سامان‌دهی مخاطبان و شناسایی قابلیت‌های مخاطبان خود است و شروع اولین محفل قرآنی و عترت در این نهاد فرصتی فراهم شده تا در کنار نقش اجتماعی و فرهنگی در ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآن نقش پررنگی ایفا کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امانت کتاب و محلی برای مطالعه به پایگاه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جامعه تبدیل شده است گفت: با شروع اولین محفل قرآنی در کتابخانه مرکزی جلسات انس با قرآن کریم به‌صورت روزانه در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز در همه کتابخانه‌های عمومی محافل قرآنی خواهیم داشت.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به تاثیرات مثبت قرائت قرآن و اهمیت توجه به این موضوع افزود: بر طبق تاکیدات پیامبر عظیم‌ الشان اسلام در حدیث ثقلین تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت از ملزومات رسیدن به آرامش و مانع گمراهی در زندگی می‌شود.

رضاقلیزاده در پایان سخنان خود بر اهتمام هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان بر ترویج قرآن کریم و نقش موثر آن در زندگی و تاثیرات مثبتی که می‌تواند در پیشرفت و تحقق آرمان‌های انسانی داشته باشد تاکید کرد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار