تابناک کهگیلویه وبویراحمد گزارش می‌دهد
مدیر عامل آریونت : سوئیچ‌های تولیدی این شرکت علاوه بر استفاده در داخل کشور به سایر کشور‌های استراتژیک نظیر روسیه و ترکیه نیز صادر میگردد و به عنوان شرکتی که از استاندارد‌های روز دنیا استفاده می‌کند و در حال رقابت در خارج از مرز‌های کشور هستیم .
کد خبر: ۱۱۵۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰ 27 January 2024


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در دهه‌ی ۹۰ و با ورود ایران به دوران سخت تحریم ها، شرکت‌های بزرگ تحت فشار اقتصادی به همکاری با ایران پایان دادند و تجهیزات مخابراتی را از کشور خارج کردند. در این شرایط، سید سجاد مومنی تبار تصمیم به مهاجرت معکوس گرفت و از اوکراین به ایران بازگشت. او با ایجاد شرکت دانش بنیان "گسترش کاربرد فناوری آریونت"، به تولید تجهیزات مخابراتی پرداخت و با تأکید بر ایجاد اشتغال و توسعه تکنولوژی در مناطق محروم در شهرک صنعتی یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد کارگاه تولیدی خود را ایجاد کرد. این شرکت توانسته با استفاده از توانمندی نیرو‌های متخصص دانشگاهی در رشته‌های الکترونیک، مخابرات و کامپیوتر، تجهیزات مخابراتی با کیفیت و استاندارد‌های جهانی تولید کند.
در مصاحبه با دکتر مومنی‌تبار در خلال بازدید از شرکت آریونت، در مورد حوزه تولیدات شرکت آریونت پرسیدیم و وی در پاسخ گفت: "تجهیزات ما برای انتقال اطلاعات بر روی فیبر نوری استفاده می‌شوند. این تجهیزات در بسیاری از مراکز مخابراتی و سازمان‌های خصوصی و دولتی در سراسر کشور استفاده شده اند. با تولید تجهیزات مخابراتی، علاوه بر خودکفایی در داخل کشور، می‌توانیم محصولات خود را به بازار‌های خارجی نیز صادر کنیم و ارزآوری برای کشور داشته باشیم .

داستان موفقیت شرکت آریونت / مهاجرت معکوس و کارآفرینی در تولید تجهیزات مخابراتی / مومنی تبار: با حمایت مسئولان رقیب قدرتمندی در تکنولوژی دنیا هستیم

مومنی تبار ادامه داد: سوئیچ‌های شبکه در مدل‌های سوئیچ شبکه غیر مدیریتی گیگابایتی، سوئیچ شبکه مدیریتی لایه ۲، +۲ و سوئیچ‌های لایه ۳ به عنوان بخشی از محصولات تولیدی شرکت آریونت است.
وی گفت: در خصوص مزایای اصلی سوئیچ‌های شبکه آریونت می‌توان به قابلیت سازگاری با سوئیچ‌های شبکه برند‌های دیگر موجود در بازار اشاره کرد. آریونت علاوه بر مدل‌های سوئیچ شبکه مدیریتی و سوئیچ شبکه غیر مدیریتی اقدام به تولید سوئیچ شبکه PoE جهت دستگاه‌هایی که نیاز به انتقال پاور از طریق شبکه دارند نموده است.
مدیر عامل آریونت در خصوص مقوله صادرات توضیح داد: " سوئیچ‌های تولیدی این شرکت علاوه بر استفاده در داخل کشور به سایر کشور‌های استراتژیک نظیر روسیه و ترکیه نیز صادر میگردد و به عنوان شرکتی که از استاندارد‌های روز دنیا استفاده می‌کند و در حال رقابت در خارج از مرز‌های کشور هستیم دارای تمام استاندارد‌ها و ملزومات فنی در حوزه خود هستیم که این موضوع خود گواه از به روز بودن و رقابتی بودن تولیدات آریونت میباشد.

وی افزود:"به خاطر استفاده از ظرفیت دانش و استعداد جوانان داخلی، دائما در حال ارتقا تکنولوژی تولیدات خود هستیم. ما همواره به دنبال تهیه‌ی محصولاتی هستیم که به کمک آن‌ها بتوان شبکه‌های کامپیوتری پایداری را ایجاد کرد که به نظرم این موضوع باید در داخل کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرد و ظرفیت بسیار زیادی برای کار روی این موضوع وجود دارد"
مومنی تبار در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به چالش‌ها و موانعی که در مسیر توسعه شرکت خود مواجه شده است، به مسائل مالیاتی و بیمه اشاره کرد و از دولت خواست تا از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند.
وی اظهار کرد: "ما با وجود توانمندی‌ها و دانش بنیان بودن شرکت، در انتهای صف فروشنده‌هایی هستیم که می‌توانند به راحتی فرار مالیاتی کنند. همچنین، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه بیمه نیز ضعیف است و به نظر ما این مسئله باعث ایجاد مشکلات مالی می‌شود.

داستان موفقیت شرکت آریونت / مهاجرت معکوس و کارآفرینی در تولید تجهیزات مخابراتی / مومنی تبار: با حمایت مسئولان رقیب قدرتمندی در تکنولوژی دنیا هستیم

مومنی تبار ادامه داد: از مسئولین ملی و استانی انتظار داریم به زمینه اشتغالی که شرکت آریونت برای جوانان این استان محروم ایجاد کرده و بیش از ۳۵ نیرو به صورت مستقیم در حال فعالیت در این مجموعه هستند توجه داشته باشند و صرفا به ارائه آمار در خصوص اشتغال آفرینی اکتفا نکنند. چرا که وقتی می‌توان از تولیدات داخل و محصولاتی که به دست جوانان با استعداد و توانمند داخل استان تولید می‌شود حمایت کرد و باعث گسترش سفره این اشتغال آفرینی شد، آیا نباید این حمایت و استفاده از ظرفیت و تولیدات در دستور کار قرار گیرد؟ "
مدیرعامل آریونت در پایان گفت: افتخار می‌کنیم که محصولات این شرکت با الهام از نام "آریوبرزن" در حال رقابت با شرکت‌های بزرگ خارجی است. ضمن اینکه امیدواریم با حمایت معنوی و اقتصادی مسئولان، بتوانیم توسعه شرکت را بهبود بخشیده و به رقابت در تکنولوژی دنیا در داخل و خارج از مرز‌های این مرز و بوم عزیز به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار