ائمه جمعه استان تهران:
ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران اعلام کردند: انتخابات در ایران اسلامی مظهر احقاق حق مردم و اقتدار ملی است.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 26 January 2024

به گزارش تابناک تهران، ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های استان تهران، امروز جمعه در خطبه های نماز بر موضوعات مهمی از جمله و عزت و اقتدار ایران محصول انقلاب اسلامی،آئین بزرگ اعتکاف از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، غرب آسیا با طوفان الاقصی، بدون آمریکا و اسرائیل خواهد شد ،حضور مردم عزیز ایران در صحنه‌های مختلفِ‌کشور ،پشتوانه نظام اسلامی استو انتخابات پر شور ضریب اقتدار ایران عزیز را بالا می برد ؛ تاکید کردند.

امام جمعه موقت ورامین: عزت و اقتدار ایران محصول انقلاب اسلامی است

امامان جمعه استان تهران :انتخابات در ایران مظهر احقاق حق مردم است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: عزت و اقتدار امروز ایران، محصول انقلاب اسلامی مردم به رهبری امام راحل است، عزتی که امروز در حال گسترش به اقصی نقاط جهان است.

حجت الاسلام محسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان اقامه شد اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در حالی ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند که این نظام الهی پس از فروپاشی حکومت طاغوت و حاکمیت نظام اسلامی و با وجود توطئه‌های فراوان و فتنه‌ها، با نشاط و شاداب روی پای خود ایستاده و در حال گسترش به دیگر کشورها است.

وی افزود: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نعمتی الهی است که باید شکرگزار آن بود، امروز ایران اسلامی به کشوری قدرتمند تبدیل شده که توان پرتاب ماهواره به فضا را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: کشوری که پیش از انقلاب اسلامی در جغرافیایی سیاسی دنیا، به عنوان یک برده محسوب می‌شد، امروز در مهمترین نقاط دنیا مانند تنگه هرمز، تنگه باب المندب و مهمترین شریان‌های اقتصادی دنیا با قدرت هرچه تمام حضور دارد و این امر موجب عصبانیت و سردرگمی آمریکا شده است که به گفته شهید بهشتی، ای آمریکا، از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی(ع) و آغاز مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف آئین روحانی و معنوی است که طی آن، معتکف سه روز در خانه خدا خلوت می‌کند و با تفکر، ذکر خدا و مأنوس شدن با قرآن، برای آینده بهتر کشور و جامعه اسلامی دعا می‌کنند.

وی با اشاره به این که آئین بزرگ اعتکاف نیز از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است افزود: روی آوردن این خیل عظیم زن و مرد، پیر و جوان به مراسم اعتکاف از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید قدردان این آئین و میهمانی پروردگار بود.

محمودی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب(س) گفت: شناخت و معرفت نسبت به این بانوی بزرگ تاریخ بشریت و الگوگیری از این اسوه فضیلت، جهاد و ایثار تکلیفی است که باید همه افراد جامعه به ویژه بانوان به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: امروز همه افراد جامعه وظیفه دارند تا زینب گونه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند و البته این وظیفه برای مسئولان سنگین‌تر است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی جامعه گفت: امروز متأسفانه در حوزه‌های فرهنگی کوتاهی‌های صورت گرفته و در برابر فتنه‌های فرهنگی بی تفاوت شده ایم، برخی از افراد شعارهای انقلابی می‌دهند ولی انقلابی عمل نمی‌کنند و این امر می‌تواند به ارزش‌های اسلامی آسیب وارد کند.

امام جمعه شهریار : انتخابات در ایران اسلامی مظهر احقاق حق مردم و اقتدار ملی است

امامان جمعه استان تهران :انتخابات در ایران مظهر احقاق حق مردم است

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه های نماز جمعه امروز شهریار گفت : هنر بزرگ امامان انقلاب در توفیق ایجاد و حفظ نظام اسلامی است .

امام جمعه شهریار با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام و ایام البیض در ماه رجب افزود: توجه به این اصل مهم علوی است و مردم خدا جوی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف از جمله شهریار این روزهای بزرگ را قدر می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری تاکید کرد : مبنای امامین انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شهریار درباره برگزاری انتخابات در اسفند ماه گفت: انتخابات لیلة القدر جمهوری اسلامی و برهان قاطع مردم سالاری دینی است و مشارکت مردم در انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری تصریح کرد : انتخابات در ایران اسلامی مظهر احقاق حق مردم، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی است .

خطیب جمعه شهریار گفت: انتخابات مظهر آزادی بیان و امتحان الهی ما بوده و نقطه اتکا حکومت و پشتوانه اصلی مقابله با دشمنان و در یک جمله مهم ترین ارکان حفظ و بقای نظام اسلامی است.

امام جمعه پردیس : انتخابات پر شور ضریب اقتدار ایران عزیز را بالا می برد

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: انتخابات پر شور ضریب اقتدار ایران عزیز را بالا می برد که هم نماد حرکت اسلامی ، آزادی ، امتحان الهی ونقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت:همان‌ها که سال‌ها کشور را تحریم و سفره مردم را کوچک کردند و خیابان‌ها را آتش زدند و خوبان شهر را ترور کردند، پروژه مشارکت پائین در انتخابات را هم دنبال می‌کنند.

امامان جمعه استان تهران :انتخابات در ایران مظهر احقاق حق مردم است

وی ادامه داد: القای بی اثر بودن رای مردم در گذشته، بی اثر بودن رای مردم در آینده بخشی از دسیسه های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است.

حسینی توضیح داد: کسی منکر مبارزه با خطا و تخلف و فساد نیست، اما این اتهامات رسانه‌ای بدون حضور محکمه و عدلیه، آنهم در زمان کوتاه تا شب انتخابات، تنها و تنها اثبات این ادعاست که بین این و آن فرقی نیست و رأی دادن بی‌اثر است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: یکی از عرصه هایی که حضور و مشارکت مردم سرنوشت کشور را تعیین می کند و البته یک حق و و یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است وآن انتخابات پیش و رو است که به عنوان لیله القدر نامیده شده است.

حسینی ضمن تقدیر از تشییع با شکوه پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار حسین محمدی در شهرستان پردیس، اظهار داشت: پیکر مطهر شهید حسین محمدی که در یک عملیات جنایتکارانه توسط رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیدند در روز دوشنبه در شهرستان پردیس با حضور مردم ولایتمدار و شهید دوست و بصیر با شکوه تشییع شد و زحمات مسولان برای برگزاری مراسم قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر ضرورت حراست از اندوخته های اعتکاف، اظهار داشت: حال و هوای معنوی و معرفتی را شرکت مستمر در برنامه های فرهنگی مذهبی در مساجد این معنویت و معرفت را استمرار و رشد بدهید.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه غرب آسیا با طوفان الاقصی، بدون آمریکا و اسرائیل خواهد شد، توضیح داد: کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، تقویت حضور منطقه‌ای ایران و ترکیه،کاهش نقش آمریکا در منطقه زمینه ساز حذف آمریکا و اسرائیل در غرب آسیا می شود.

امام جمعه دماوند : حضور مردم عزیز ایران در صحنه‌های مختلفِ‌کشور ،پشتوانه نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حوادث منطقه و ادامه طوفان الاقصی و مسئله غزه فرمودند دولت‌های اسلامی باید مانع رسیدن کالا و انرژی به رژیم صهیونیستی بشوند .

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان از ابتدای اشغال فلسطین غیرتمندانه و مردانه از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کردند، کار به ۷۵ سال اشغال و تجاوز نمی‌رسید .

وی با بیان اینکه ما از کشورهای اسلامی توقع داریم روابط خود را با رژیم کودک‌کش صهیونیستی قطع کنند، گفت: شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دادگاه لاهه ، حمایت ده‌ها کشورجهان را به همراه داشت.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با ادامه جنایت خود در غزه روز به روز در نظر مردم جهان و در سطح جهانی منفورتر و منزوی‌تر می‌شود؛ از انصارالله یمن و حزب الله لبنان به خاطر حمایت مستقیم و بی‌ پرده از مردم مظلوم و مقاوم غزه تشکر می‌کنیم؛ آنها پرچمدار جهاد و مقاومت هستند.

وی ادامه داد: ارتباط بیشتر ایران و ترکیه و ایران و عربستان ، نقش آمریکا در منطقه را کاهش می‌دهد و تاثیر ایران در تحولات منطقه را افزایش خواهد داد. قدرتمند شدنِ تدریجیِ ایران ، ضعیف شدنِ تدریجیِ آمریکا در خاورمیانه را ، در پی خواهد داشت . نگاه ما به قله‌های پیشرفت است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: مشارکت مردم در انتخابات ، امنیت‌آفرین و قدرت‌زا است . مجلس قوی، ایران را قوی‌تر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی از مسئولین شهرستان دماوند تقاضا کرد به مشکلات ساکنین محترم مسکن مهر دماوند و مهرآباد شهر رودهن توجه کنند و برای حل آن ، برنامه مشخص داشته باشند و افزود: بعد از سفر رییس جمهور ، اهالی مسکن مهر توقع دارند به درخواست های آنها ، با سرعت و دقت رسیدگی شود؛ وضعیت خیابان‌های داخل مسکن مهر خوب نیست و هنگام بارش برف و باران مردم از گل و لای در رنج هستند.

امام جمعه پاکدشت: رشد ۵ برابری حضور دانش‌آموزان پاکدشتی در مراسم اعتکاف

امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: رشد ۵ برابری حضور دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف امسال در پاکدشت، بسیار امیدبخش و تحسین‌برانگیز است.

حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پاکدشت در جمع نمازگزاران اظهار داشت: طی دیروز و امروز بازدیدهایی از مساجدی که در آنها مراسم معنوی اعتکاف در حال برگزاری است انجام شده و معتکفان در ۲۷ مسجد شهرستان پاکدشت در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به رشد ۵ برابری حضور دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف امسال، بیان داشت‌: سال گذشته ۲۰۰ دانش‌آموز پاکدشتی در این مراسم معنوی شرکت کرده بودند و امسال این آمار به هزار نفر افزایش یافته است.

خطیب جمعه شهرستان پاکدشت تاکید کرد: این در حالی است که ثبت نام معتکفان در مراسم اعتکاف به دلیل محدودیت‌های پشتیبانی متوقف شد و در صورتیکه شرایط مهیا می‌بود، آمار حضور دانش‌آموزان تا ۲ هزار نفر قابل افزایش بود.

حجت‌الاسلام جوکار، حضور و استقبال بانشاط نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف را بسیار امیدبخش و تحسین‌برانگیز خواند و افزود: اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است، نه به آن معنا که اصل اعتکاف را انقلاب اسلامی به وجود آورده، بلکه در اسلام و سنت پیامبر (ص) وجود داشته و در کشور ما به واسطه پیروزی انقلاب و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و تزریق معنویت به روح جامعه، این فضای معنوی نمود و تجلی یافته است.

وی تصریح کرد: حضور همراه با معنویت اقشار مختلف مردم به ویژه حضور باشکوه و پر شور و نشاط نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی بوده و مایه خوشبختی و امیدواری است.

امام جمعه رودبار قصران :رژیم صهیونیستی در باتلاق گرفتار شده و دنبال راه نجات است

 امام جمعه رودبارقصران در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: اهل تقوا سه نشانه قطعی دارند اول امانت را به صاحبش برمی‌گرداند و خیانت نمی‌کند. دوم به عهد و پیمان خود عمل می‌کنند و سوم به پدر و مادر نیکی می‌کنند.

حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری با تبریک سالروز ولادت اولین امام شیعیان و روز پدر افزود: یکی از نعمت های الهی احساسات و عواطف است. این احساسات و عواطف از طرف پدر و مادر صد در صد خالص است، فرزندان هرچقدر هم تلاش کنند نمی توانند حق پدرو مادر را ادا کنند.

وی تاکید کرد: خانه سالمندان جای پدرو مادر نیست. خداوند اطاعت و فرمانبرداری از خود را در کنار اطاعت و فرمانبرداری از پدر و مادر قرار داده است  .امام سجاد علیه السلام فرموده اند که حق پدرت آن است که تو بدانی او اصل توست و تو فرع او هستی . امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند که ملعون است فرزندی که پدر و مادرش را کتک بزند.

امام جمعه رودبار قصران تصریح کرد : حماس و مقاومت زیر بار آتش بس موقت نخواهد رفت و فریب صهیونیست را نخواهد خورد.

حجت الاسلام نیشابوری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در باتلاق گرفتار شده و دنبال راه نجات است گفت: تمام مقامات اروپایی معتقدند مسئله غزه راه حل نظامی ندارد.

امام جمعه قصران با بیان اینکه حماس در مبارزه دست برتر دارد،خاطر نشان کرد : آمریکا و مصر و قطر طرح سه مرحله ای آتش‌بس و تبادل اسرا را ارائه کرده که حماس با آن مخالفت کرده است، اما از طرفی شاهد هستیم رژیم  اسرائیل برای حل مشکلات داخلی دنبال آزادی اسرا است و به هیچ یک از تعهداتش پایبند نخواهد ماند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار