مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در مناطق کوهستانی و سردسیر استان بارش برف را داشتیم که ارتفاع برف در شهر آوج، رازمیان و سیردان چهار سانتیمتر و نیز ارتفاع برف در روستای نیارک از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین هم هشت سانتیمتر بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 24 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: فعال شدن سامانه بارش زا در سطح منطقه، سبب شد باران را برای همه مناطق داشته باشیم.

وی افزود: بیشترین بارش برف مربوط به کوهین با ۲۶ میلیمتر و میزان بارش در قزوین ۱۷ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: برای مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف را داشتیم که ارتفاع برف در شهر آوج، رازمیان و سیردان چهار سانتیمتر و نیارک هم هشت سانتیمتر بوده است.

شیخ الملوکی بیان کرد: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز همچنان تداوم فعالیت سامانه بارش را در سطح استان داریم که در اواخر وقت در برخی ساعات انتظار بارش را داریم.

وی اضافه کرد: در روز پنجشنبه و جمعه موجی از فراز آسمان استان عبور می‌کند و با توجه به اینکه در یک منطقه رطوبت کافی وجود داشته باشد بارش را خواهیم داشت.

این مسوول بیان کرد: برای روز شنبه سامانه بارشی دیگر وارد منطقه می‌شود و در برخی ساعات دوباره بارش را در سطح استان قزوین خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: به لحاظ دمایی برای امروز و صبح فردا، همچنان کاهش دما را پیش رو داریم.

شیخ الملوکی تصریح کرد: با توجه به هشدار زرد هواشناسی و کاهش دید افقی، می‌طلبد احتیاط لازم در تردد‌های درون شهری و برون شهری از سوی مردم رعایت شود. همچنین مردم از سفر‌های غیر ضروری پرهیز و نسبت به رعایت نکات ایمنی و مجهز نمودن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی اقدام کنند.

وی همچنین بر اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز بویژه اماکن و مناطق مرتفع و نیز اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی (گلخانه‌ها و واحد‌های دام و طیور) راهداری و خدمات شهری تاکید کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار