قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: چند رویداد مهم و ارزشمند در کرمان برگزار می‌شود که اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین(ع‌) یکی از آنها است.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 14 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: این دانشگاه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو در ۴۰۰ واحد و مرکز در سراسر کشور و ۶۰ هزار هیات علمی و کارکنان دانشگاه و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

علی سروری مجد خاطر نشان کرد: تمامی ظرفیت دانشگاه و مدارس حول محور امامت و مهدویت در ماه‌های رجب و شعبان آمده است و در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت و مدارس آن ۳ کار مهم و ارزشمند صورت گرفته که اولین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین (ع) و نشاط معنوی و دومین جشنواره سراسری دانش‌آموزی سروقامتان و همچنین سومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو بزودی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۰ رویداد در کل کشور انجام می‌شود که ۳ رویداد آن در استان کرمان صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: آشنایی ما با اهل بیت (ع) با هنر‌هایی همچون شعر، تعذیه و نوحه بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به سخنان رهبری که فرمودند از هنر فاخر برای انتقال ارزش‌ها بهره گرفته شود، رویکرد بنیاد امامت و مهدویت مسائل فرهنگی، هنری، علمی بر مبنای نشاط و شادمانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: اگرچه رویکرد‌های قبلی بسیار تاثیرگذار بوده و ارزش‌های اسلامی به دست ما رسیده و هزاران انسان جان‌فدا بر اساس همین ارزش‌ها در مقابل ظلم استکبار قیام کرده است و در کنار این رویکرد بر اساس شرایط جدید اجتماعی می‌تواند یک تحرک برای انتقال ارزش‌ها بر اساس هنر فاخر باشد.

ارسال ۴۰ مقاله به همایش علمی سیره امام حسین (ع)

حسین شهابی دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر سرو نیز یادآور شد: ۴۰ مقاله تاکنون به همایش علمی زندگی و سیره امام حسین (ع) و نشاط معنوی رسیده است.

وی افزود: ۳ هزار اثر به جشنواره سروقامتان و ۲ هزار و ۸۰۰ اثر بین‌المللی شعر سرو به ثبت رسیده است.

معین صباحی معاون مدارس سما استان کرمان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای هر ۳ رویداد تا ۱۵ بهمن آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: افتتاحیه این ۳ رویداد در ۲۵ بهمن ماه با حضور گسترده اقشار مختلف در مشهد مقدس صورت می‌گیرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار