شهردار منطقه ۲۰ از جمع‌آوری ماهانه در حدود ۹۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهرری خبر داد و گفت: رهاسازی سگ‌های نگهبان انبارها و کارخانه‌های اطراف شهرری و همچنین رهاسازی سگ‌های جمع‌آوری شده از شهرهای اقماری دلیل افزایش این حیوانات در شهر است.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 14 January 2024

غلامرضا شنگی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اظهار داشت: در محدوده شهری منطقه ۲۰ تعداد سگ‌های بلاصاحب بسیار کم است و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ برای جمع‌آوری سگ‌ها اقدام کنند.

وی افزود: جمع‌آوری سگ‌ها از طریق گروه‌های تخصصی زنده گیر انجام می‌شود و در محدوده شهری در نقاط بی‌دفاع شهری وجود سگ بلاصاحب پیش‌بینی می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ در ادامه گفت: شهرداری تهران مجموعه‌ای را برای ساماندهی، عقیم‌سازی و نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب ایجاد کرده که بلافاصله برای زنده گیری حیوانات اقدام می‌کنند.

شنگی تصریح کرد: در صورت اعلام شهروندان در خصوص مشاهده سگ بلاصاحب در معابر به سامانه ۱۳۷ پیام مربوطه به سازمان پسماند شهرداری تهران ابلاغ و جمع‌آوری توسط گروه زنده گیر ناحیه به ناحیه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ماهانه به‌طور تقریبی ۹۰ قلاده سگ بلاصاحب در محدوده شهرری زنده گیری و جمع‌آوری می‌شود که بخش زیادی از آن ناشی از انتقال سگ‌های جمع‌آوری شده در شهر‌های اقماری است که برخی پیمانکاران سودجو برای کاهش هزینه‌ها سگ را در محدوده شهری رها می‌کنند.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اطراف شهرری کارخانه‌ها، بارانداز‌ها و انبار‌های متعددی وجود دارد که اغلب سگ‌های نگهبان نیز در آن نگه‌داری می‌شود، گاهاً در صورت زاد و ولد سگ اقدام به رهاسازی آن در شهر می‌کنند که همین اقدام آمار سگ‌های بلاصاحب این منطقه را افزایش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار