مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت : ۷۰ کیلومتر فیبر نوری تا پایان سال جاری در مناطق مختلف این استان اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  کریمی اظهار داشت : برای ارائه خدمات نیازمند برنامه فیبر نوری بین شهری هستیم که در صورت انجام شاهد اینترنت با سرعت بالا در شهرستان‌های استان خواهیم بود.

وی افزود : در این دولت ۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شامل ۲۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان در عرض ۲ سال در راستای توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

کریمی بیان داشت : برخی روستاهای استان که در مناطق صعب‌العبور قرار دارند، امکان دارد تا پایان سال امکان برخورداری از اینترنت برای آنها فراهم نشود چرا که نیازمند اجرای پیش پروژه‌هایی از جمله فیبر نوری است و برای دسترسی این مناطق به اینترنت پرسرعت، اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در دست اقدام است که بعد از آن بتوانیم پروژه های مربوط به اینترنت را اجرا کنیم.

وی ادامه داد : 417 کیلومتر فیبر نوری در سطح مناطق روستایی استان به‌ویژه مناطق صعب العبور در دست اجرا است.

کریمی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرایی شده که برای سال جاری نیز ۲۶۵ کیلومتر اجرای فیبر نوری در دستور کار قرار گرفته که به شرکت مخابرات استان واگذار شده است.

وی گفت : برای اتصال شهر مهران به پروژه فیبرنوری کسب و کارها و منازل ٢۴ کیلومتر فیبرنوری زمینی و ٢٠ کیلومتر فیبر نوری هوایی اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام  تاکی کرد : برنامه لازم برای واگذاری اینترنت پر سرعت برای همه شهرهای استان ادامه دارد و تحول خوبی در سطح دیتا شاهد هستیم و این آمادگی را داریم که تجارب خود را در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهیم./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار