مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اتصال ۲ روستای شهرستان تازه تاسیس هلیلان به اینترنت پرسرعت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 09 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی کریمی اظهار کرد: با همکاری اپراتور همراه اول ۲ سایت تلفن همراه با تکنولوژی ۴G در روستاهای "چال خشک" و "گلدره" این شهرستان ایجاد و بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی این روستاها از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می شوند.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجموع برای این طرح‌ها ۶۸ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات ایلام با اشاره به خاص بودن شرایط شهرستان هلیلان از لحاظ ارتباطی، یادآور شد: برای رفع مشکل تامین پهنای باند سایت‌های تلفن همراه، اداره کل ارتباطات استان اجرای ۵۰ کیلومتر فیبرنوری در این شهرستان را به شرکت مخابرات استان جهت اجرا واگذار کرده است.

به گفته کریمی، همچنین برای تامین لینک انتقال ۵ روستای هلیلان تا زمان اجرای کامل فیبر، از طریق استان لرستان تامین پهنای باند صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا همسان سازی و ارائه سرویس و خدمات حوزه فناوری اطلاعات به صورت یکسان در تمام نقاط استان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز آینده سایت روستای چال خشک از توابع شهرستان هلیلان نیز ایجاد می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار