درست حدود دوماه بعداز نشست شورای اشتغال استان در شهرستان دهلران ، علی رغم وعده مسئولان مبنی بر اینکه که پتروشیمی دهلران تعطیل نخواهد شد متاسفانه آنچه که نباید اتفاق می افتاد ، اتفاق افتاد ودر پس وعده های مسئولان پتروشیمی دهلران تعطیل شد ! 
کد خبر: ۱۱۴۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 02 January 2024

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: اردیبهشت ماه سال جاری بودکه با حضور استاندار ایلام ، معاون سیاسی ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه دهلران و جمعی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستان دهلران نشست شورای اشتغال و رفع موانع تولید استان در پتروشیمی دهلران برگزار شد جلسه که مدیرکل کار نیز در آن حضور داشت و با دادن آمار و ارقام گویی مشکلات بر زمین مانده در حوزه اشتغال وکارگری در استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران وجود ندارد ! 

درست حدود دوماه بعداز نشست شورای اشتغال استان در شهرستان دهلران ، علی رغم وعده مسئولان مبنی بر اینکه که پتروشیمی دهلران تعطیل نخواهد شد متاسفانه آنچه که نباید اتفاق می افتاد ، اتفاق افتاد ودر پس وعده های مسئولان پتروشیمی دهلران تعطیل شد !

از زمان زمزمه تعطیلی پتروشیمی دهلران تا تعدیل شدن بیش از 2هزار نیروی کارگری این پروژه صنعتی و چند قفله شدن درب پتروشیمی دهلران از استاندار ایلام گرفته تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و حتی بازرسان نهاد ریاست جمهوری و در هفته دهای اخیر نیز رئیس قوه قضائیهورود کردند ولی در کمال تعجب خبری از مدیرکل کار و رفاه امور اجتماعی تا به امروز نبوده ونیست ! 

ای کاش مدیرکل کار و رفاه امور اجتماعی استان ایلام برابر شرح وظایف قانونی خود برای بررسی و رفع مسایل و مشکلات جامعه کارگری ، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی با بهره گیری از ساز و کارهای سه جانبه گرایی در راستای سیاست حفظ و صیانت از نیروی کاردرشهرستان دهلران حضور پیدا می کرد و پاسخگوی 2هزار نفر نیرو پتروشیمی دهلران و انباشت مشکلات کارگری و کار فرمایی بود !

آقای مدیرکل ! شهرستان دهلران یکی از صنعتی ترین شهرستان های استان ایلام است که همواره برای ارائه آمار جامعه کارگری لق لقه زبان شما به عنوان مسئول در جلسات بود حال چه شده که بعد از تعطیلی پتروشیمی دهلران و مشکلات عمده در شهرستا ن به خاطر عدم جذب نیرومی بومی ، صدای لق لقه بیکار شدن بیش از 2هزارنفر و جذب نیروی های غیر بومی نفر در آمار های شما که تنها به صندلی مدیریت لم زده اید نیست؛ که هیچ حتی به خودتان هم زحمت بازید و سرکشی از حوزه های زیر مجوعه خود و برسی مشکلات کارگری در شهرستان دهلران نمی دهید ! 

 جناب مدیر ! طی هفته های گذشته شرکت ایکو اقدام به برگزاری آزمون برای جذب نیروی مورد نیاز خود کرد ولی در کمال تعجب الویت بومی گزینی در آن رعایت نشد و بومی های سایر شهرستان های استان هم ردیف بومی های دهلران که زیر دمای 50درجه سانتیگرات کار و تلاش می کنند لحاز شد این در حالی است که در سایر شهرستان ها جذب و الویت با بومی های منطقه است !

ای کاش کسانی که به مدیرکل کار و رفاه و امور اجتماعی استان ایلام دسترسی دارند به وی یادآروی کنند که آقای مدیرکل کار دقیقا کجای کار هستی !؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار