پس از گذشت چندین ماه از این خبر ظاهرا خوش، اما روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرده از برخی کارشکنی‌ها برداشت که نشان می‌دهد برخی مدیران کل در حال دور زدن استاندار در راستای عدم تحقق شعار دولت رئیسی هستند!
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳ 31 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از اقدامات چند دولت اخیر پاسخ به دغدغه مسکن بوده است. پاسخی که در برخی دولت‌ها تا حدود زیادی موفق بوده و در برخی دولت‌ها هم کمتر به ان توجه شده است. در دولت فعلی هم تلاش‌های زیادی شده که این دغدغه بسیار مهم پاسخ داده شود.
در دولت فعلی هم پاسخ به این دغدغه مهم با عنوان طرح نهضت ملی مسکن پاسخ داده شده و وعده ساخت سالانه ۱ میلیون مسکن در کشور تا پایان دوره ریاست جمهوری رئیسی داده شده است، اما این شعار تا چه میزان محقق شده یا می‌شود علاوه بر بررسی آمار به عملکرد مدیران اجرایی در استان‌ها بستگی مستقیم دارد.
در کهگیلویه و بویراحمد پاشنه آشیل تحقق وعده ساخت مسکن، مربوط به شهر یاسوج است که دلیل عقب افتادن از این وعده را نبود زمین اعلام کرده اند موضوعی که توسط مسئولین ارشد استان از جمله استاندار پذیرفته شد و تلاش‌ها برای رفع این مشکل آغاز شد و رایزنی‌های فراوانی صورت گرفت.
خبر خوش تامین زمین ۶۰ هکتاری
در خردادماه امسال مدیر کل راه و شهرسازی اعلام کرد که با یک مالک بر سر یک زمین ۶۰ هکتاری به توافق رسیده اند و مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن رفع شده است.
راستا با اعلام خبر خوشی برای مردم به خصوص متقاضیان مسکن ملی گفت: با یک مالک در شهر یاسوج به میزان ۶۰ هکتار به توافق رسیدیم هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم در جلسه تهران هستیم از هفته گذشته و این هفته جلسات فشرده را در وزارتخانه برای تایید این زمین برگزار کرده‌ایم که امید بسیار زیادی برای تایید آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه این زمین همه متقاضیان شهر یاسوج را جوابگو خواهد بود گفت: در یاسوج باید ادارات خدمات رسان و جهاد کشاورزی همکاری کنند آب و برق و البته شهرداری در آینده باید برای صدور پروانه‌ها پای کار بیایند.
این مسئول با بیان اینکه با مالک زمین هیچگونه مشکلی نداریم و به توافق رسیده‌ایم یادآور شد: دستگاه‌های خدمات رسان قبلا کوتاهی‌های کردند باید در این دوره جبران شود.

نقش منفی چند مدیر کل در ماجرای مسکن ملی! / خیانت به تحقق شعار دولت رئیسی؟

خیانت به دولت رئیسی برای نورچشمی ها؟
پس از گذشت چندین ماه از این خبر ظاهرا خوش، اما روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرده از برخی کارشکنی‌ها برداشت که نشان می‌دهد برخی مدیران کل در حال دور زدن استاندار هستند!
استاندار با بیان اینکه کمبود زمین در شهر یاسوج مشکلاتی در روند این طرح ایجاد کرده است و همین موضوع موجب نگرانی وزیر راه و شهرسازی شد، افزود: قرار است ساخت ۱۰ هزار واحد در یاسوج آغاز شود، اما برای شروع کار مقدماتی از جمله انعقاد قرار داد با پیمانکار و سایر موارد لازم است.
وی بیان کرد: برای شروع به کار این پروژه هم دولت و هم وزارت راه و شهرسازی تعهداتی دارند که باید به آن عمل کنند تا پروژه ۱۰ هزار واحدی یاسوج آغاز شود.
احمدزاده با اشاره به طرح یک سوم تعهدات وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه گفت: شرکت توزیع نیروی برق تعهدات خود را انجام داده است، اما وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل نکردند که از دستگاه‌ها می‌خواهیم حداقل به تعهدات خود عمل کنند.
استاندار با بیان اینکه اگر تعهدات زیرساخت به موقع انجام شود روند ساخت پروژه نهضت ملی مسکن رونق می‌گیرد، افزود: وقتی سایت‌ها فاقد آب و برق باشند که نمی‌توان کاری انجام داد.
احمدزاده خواستار پر رنگ شدن نگرش راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت ما از وزارتخانه راه و شهرسازی می‌خواهیم که پیش قدم شود اولین قدم را بردارد.
وی بیان کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها در حال انجام است، اما سرعت پروژه کم است.
استاندار بیان کرد:، اما مردم از ما انتظار دارند که به کار‌ها سرعت دهیم در یاسوج که عقب هستیم و در سایر شهرستان‌ها که کار در حال انجام است سرعت کم است و از این وضعیت راضی نیستیم چرا که بهتر از این می‌توانیم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عمل کنیم.
احمدزاده با اشاره به اینکه نیازمند خرید زمین دولتی در یاسوج هستیم، گفت: باخبر شدیم راه و شهرسازی زمین‌هایی در اختیار دارد، اما این موضوع را از ما پنهان کردند که کار خوبی نیست شما امین دولت هستید.
وی عنوان کرد: اگر دستگاهی زمین دارد و به ما گزارش نکرده باشد و آن را برای نورچشمی‌ها گذاشته باشد برخورد می‌کنیم.
احمدزاده عنوان کرد: مردم به ما اطلاع دادند که زمین‌هایی در فلان نقطه استان متعلق به فلان دستگاه است آنوقت ما به دلیل این پنهان کاری ادارات دولتی از طرح نهضت ملی مسکن که برنامه دولت است عقب مانده ایم که بازرسان را فرستادیم تا این موارد را بررسی کنند.
بانک‌ها همچنان ساز خود را می‌زنند!
استاندار با اشاره به اینکه همچنان از عملکرد برخی بانک‌های استانی در طرح نهضت ملی مسکن رضایت نداریم، گفت: همکاری ضعیف بانک‌های استان در طرح نهضت ملی مسکن ناشی از عملکرد مدیران آن‌ها در تهران است.
وی عنوان کرد: بانک مرکزی موردی را مصوب می‌کند، اما مدیران بانکی در تهران موارد دیگری را را بخشنامه می‌کنند و اگر مدیر استانی بخواهد کاری انجام دهد از تهران به او تذکر می‌دهند که یکی از دلایلی که بانک‌ها همراه نیستند ناشی از برخورد‌های مدیران بالادستی است.
وی در بخش پایانی سخنان خود با نام بردن برخی دستگاه‌ها در همکاری گفت: ما باید ۱۰ هزار واحد بسازیم، اما برخی دستگاه‌ها که همکاری نکردند باید پاسخ گو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار