تشریح یک ابهام از زبان هدایتخواه
نماینده ادوار مجلس : دلیل مهمی که باید فتنه ۸۸ را یادآوری کنیم این است که هنوز سوالات و ابهاماتی درباره این فتنه وجود دارد سوالاتی مثل اینکه فتنه بود یا نه؟ برنامه ریزی شده بود یا نه؟.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲ 31 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ستار هدایت‌خواه در آیین گرامی‌داشت ۹ دی اظهار کرد: قرآن کلام هدایتگر الهی بشر یکی از روش‌های آن برای عبرت گرفتن نقل تاریخ است و البته درس گزفتن از تاریخ است.

وی گفت: درس بگیرید که چگونه در مسیر حق حرکت کنیم و عبرت بگیریم که مانند باطل گرایان در مسیر باطل نیفتیم.

هدایتخواه گفت: در روزگار فتنه خیزی زندگی می‌کنیم و این فتنه‌ها هر روز بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود حکمت الهی این است که این فتنه‌ها رخ دهد تا خوبان از بدان جدا شود و هر چه به ظهور نزدیک شویم این فتنه‌ها بیشتر می‌شود تا غربال شویم فتنه شناسی یک ضرورت در جامعه امروز است.

وی گفت: دلیل مهمی که باید فتنه ۸۸ را یادآوری کنیم این است که هنوز سوالات و ابهاماتی درباره این فتنه وجود دارد سوالاتی مثل اینکه فتنه بود یا نه؟ برنامه ریزی شده بود یا نه؟.

این فعال سیاسی ادامه داد: برای شناخت معیار داریم بزرگ‌ترین فتنه شناس همه تاریخ بشریت حضرت علی (ع) در کتاب نهج البلاغه ویژگی ها، آثار و مشخصات فتنه را برشمردند و باید ببینیم این ویژگی‌ها با فتنه ۸۸ تطابق دارد یا نه؟

وی گفت: امیرالمومین ویژگی‌هایی برای فتنه بر می‌شمارند که همه در سال ۸۸ تطابق می‌کند ناشناخته بودن فتنه، شبهه آمیز و فریبنده بودن فتنه، برنامه ریزی پنهان، هم پیمانی با ظالمان و ستمگران، براندازه بودن فتنه، تردید افکنی و. وقتی این‌ها را با سال ۸۸ تطبیق می‌دهیم همه این‌ها با فتنه سال ۸۸ تطابق دارد.

دبیر جبهه فرهنگی استان درباره برنامه ریزی فتنه ۸۸ عنوان کرد: برای فتنه ۸۸ به مدت ۲۰ سال طراحی شده بود یعنی بعد از جنگ که دیدند نمی‌توانند با حربه جنگ کنند تحقیق و پژوهشی انجام می‌دهند و نتیجه را به یکی از موسسات می‌دهند که برنامه ریزی و عملیاتی کنند و به این نتیجه رسیدند مسلمانان را فقط با فتنه داخلی می‌توان شکست داد لذا عناصر را شناسایی و به ایران می‌فرستادند.

وی گفت: بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی فردی به نام رامین جهانبگلو را شناسایی می‌کند و به ایران می‌فرستند این فرد در بسیاری از مراکز مهم فرهنگی و سیاسی ما از خرداد ۷۶ تا ۸۴ نفوذ می‌کند ۲ سال در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که ریاست آن را محمدرضا خاتمی به عهده دارد کار می‌کند.

هدایتخواه گفت: موسسه ویلسون هاله اسفندیاری را می‌فرستد این‌ها عناصری را در کشور شناسایی می‌کنند برای یک انقلاب مخملی بنیاد جامعه باز حمایت‌های مالی از انقلاب‌های رنگین را بر عهده دارد خود رئیس این بنیاد جرج سوروس می‌گوید ۲ بار با سیدمحمد خاتمی دیدار داشتم این افراد در حوزه‌هایی که مهم و حساس است ورود می‌کنند.

وی افزود: شیوه به این صورت است که فردی را در انتخابات می‌آورند و رنگی را نیز به عنوان نماد انتخاب می‌کنند و می‌گویند پیروز هستید و در صورت عدم پیروزی اعتراضات خیابانی رخ می‌دهد و می‌گویند تقلب رخ داده و انقلاب رنگی رخ می‌دهد.

هدایتخواه گفت: بعد از فتنه ۸۸ اسنادی که در ویلای آقای بهزادیان رئیس ستاد انتخابات آقای میرحسین موسوی در لواسان به دست آمد از اوایل دهه ۸۰ به دنبال انقلاب رنگی بودند سه سال قبل از انقلاب طراحی می‌کنند که جمهوری اسلامی با این شیوه نمی‌تواند ادامه دهد باید مرزبندی نباشد باید همه بیایند و یک نام زیبا کوتاه و جوان پسند برای جنبش انتخاب شود و جنبش سبز نام می‌گیرد.

وی افزود: معتقد بودند جمهوری اسلامی با این ماهیت قابل ادامه نیست و باید با دنیا کنار بیاییم و به سوی سکولاریسم حرکت کنیم یعنی نقش ولایت فقیه در اداره کشور کم شود.

هدایتخواه گفت: عده‌ای را برای آموزش خبرنگاری از کشور خارج کردند و در کنگره آمریکا بودجه‌ای نیز تصویب می‌شود و سازمان دهی وسیع رسانه‌ای و اجتماعی انجام می‌شود و هدف از واژه تقلب همان براندازی بود.

وی افزود: اگر در انتخابات هم پیروز می‌شدند باز هم این تظاهرات ادامه پیدا می‌کرد اگر پیروز نمی‌شدند با عنوان تقلب و اگر پیروز می‌شدند می‌گفتند احمدی نژاد شایستگی لازم را ندارد ۲ ماه زودتر باید عزل بشود و در تظاهرات می‌گفتند قانون اساسی باید تغییر کند و نظارت استصوابی شورای نگهبان حذف شود اختیارات، ولی فقیه کاهش پیدا کند، ارتش را نیاز داریم سپاه باید حذف شود و تغییرات این چنینی در نظر داشتند که در قانون اساسی رخ دهد، اما مردم در نصف روز توطئه ۲۰ ساله را خنثی کردند.

وی درباره اتمام فتنه ۸۸ بیان کرد: این تهدیداتی که داریم مربوط به سال ۸۸ است
۲۵ خرداد ۸۹ شدیدترین تحریم‌ها اعمال شد فتنته گران یک حضور ۸۵ درصدی مردم را با خسارت روبرو کردند.

این فعال سیاسی گفت: فتنه ۱۴۰۱ ادامه همان فتنه است اگر فتنه شناسی نکنیم و بسترشناسی نکنیم ممکن است در دام بیفتیم.

هدایت خواه درباره اینکه در روزگار فتنه خیز باید چه کنیم عنوان کرد: اصل بصیرت است، بصیرت نورافکنی است که در مسیر تاریک و غبارآلود مسیر پیش پای ما را روشن می‌کند، ولی بصیرت با گفتن و شنیدن حاصل نمی‌شود بصیرت زمینه‌های درونی دارد اگر اهل تقوا نباشیم اهل حرام خواری باشیم اگر نیتمان الهی نباشد نمی‌توانیم کسب بصیرت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار