رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور گفت: طرح ساماندهی لیدرها و مترجم‌هایی که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند،٬ تا پایان دی‌ماه در استان‌های اردبیل، خراسان رضوی و یزد به صورت پایلوت در مرحله اول اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 28 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسین نیکونام٬ رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور با اشاره به اقدامات جامعه گردشگری سلامت اظهار کرد: طرح ساماندهی لیدر‌ها و مترجم‌های گردشگری سلامت اجرا می‌شود و در این فرآیند هر یک از مترجم‌ها و لیدر‌هایی که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند٬ باید به عنوان زیرمجموعه آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری سلامت شهر خود ثبت شوند.

وی افزود: پس از تأیید دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان٬ اجازه فعالیت دارند و با این اقدام درصد بالایی از این فرآیند‌ها و مشکلات موجود اصلاح شده و هم‌چنین از مترجم‌ها و لیدر‌هایی که در این حوزه فعالیت سالم دارند٬ حمایت می‌شود.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور گفت: متأسفانه در این شرایط آشفتگی و دلالی که وجود دارد٬ آسیب‌های بسیاری به حوزه گردشگری سلامت مخصوصا کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های عرب زبان وارد شده است که با راه‌اندازی این سامانه می‌توان از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

راه‌اندازی سامانه ملی گردشگری سلامت

نیکونام در ادامه تصریح کرد: اقدام دیگری که بنا به دستور معاون اول ریاست جمهوری از خرداد ماه سال ۱۴۰۲ انجام شده، تشکیل کارگروهی در حوزه معاونت اول ریاست جمهوری بود که چهار وزارت‌خانه در آنجا حضور دارند.

وی ادامه داد: سامانه ملی گردشگری سلامت با همکاری و حضور هر سه دستگاه اصلی وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و وزارت گردشگری طراحی شد و در حال حاضر بر اساس این فرآیند در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد٬ سه استان اردبیل، خراسان رضوی و یزد به عنوان استان‌های پایلوت فاز ۱ اجرایی شده و بلافاصله پس از آن در سایر استان‌ها نیز اجرا می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: تمام بیمارستان‌های IPD در سامانه گردشگری سلامت ثبت شدند و تمام اطلاعات آن‌ها از طریق وب سرویس به سامانه ملی گردشگری سلامت که ذیل وزارت گردشگری است متصل می‌شوند و خدمات وب سرویس دریافت می‌کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور تصریح کرد: بیماری که توسط آژانس‌ها پذیرش می‌شوند٬ به طور سیستماتیک به بیمارستان‌های IPD منتقل می‌شوند و پس از تأیید و پذیرش و اعلام بیمارستان، بیمار مربوطه به سمت وب سرویس وزارت امور خارجه رفته و پس از صدور ویزا به صورت اتوماتیک به آژانس برمی‌گردد.

نیکونام افزود: یکی از معضلات بزرگی که در چند سال گذشته در حوزه گردشگری سلامت داشتیم آمار‌های موجود بود، ولی در این فرآیند آمار‌ها به ریز دیده می‌شود و تمام بیماران خارجی ثبت می‌شوند؛ این کار می‌تواند به مدیریت بازار و فرآیند‌های توسعه بازار کمک می‌کند.

وی با اشاره به معضلات موجود در سطح کشور بیان کرد: معضلاتی که متأسفانه در بسیاری از استان‌ها از جمله استان اردبیل وجود دارد٬ عدم همکاری مطلوب بیمارستان‌های دارای مجوز IPD با شرکت‌های گردشگری سلامت مجاز است و از این شکاف دلال‌ها و لیدر‌ها و افراد فرصت طلب و مداخله‌گران غیرمجاز نهایت سوء استفاده را می‌کنند که اگر این سامانه به درستی اجرا شود٬ این معضل حل می‌شود.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور اظهار داشت: معضل بعدی که مخصوصاً در استان اردبیل مشاهده می‌شود٬ عدم پرواز‌های بین المللی مطلوب و کم بودن پرواز‌های داخلی است که باید در این حوزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان اردبیل از جمله استاندار اردبیل تلاش خود را مضاعف کرده و برخی از شرکت‌های هواپیمایی را مجاب کنند تا بتوانند در کنار پرواز‌های دیگر که پر سود هستند٬ چند پرواز را به استان اردبیل اختصاص دهند تا به توسعه صنعت گردشگری و کل فرایند توسعه استان کمک کند.

نیکونام در پایان تصریح کرد: مسوولان استان بایستی با یک همت مضاعف حتی قبل از پایان س

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار