دهه ۸۰ پر از ماجرا‌های مختلف بود و آثار بسیار متنوعی در زمینه‌های فرهنگی راهی پرده سینما، سالن‌های تئاتر و موسیقی شدند. چهره‌های محبوب زن هم درمیان اهالی همین وادی‌ها بودند. دهه ۸۰ پر از ماجرا‌های مختلف بود و آثار بسیار متنوعی در زمینه‌های فرهنگی راهی پرده سینما، سالن‌های تئاتر و موسیقی شدند. چهره‌های محبوب زن هم درمیان اهالی همین وادی‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 29 December 2023

 

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

 

 

اطلاعات بیشتر

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)«تابناک با تو» - دهه ۸۰ پر از ماجرا‌های مختلف بود و آثار بسیار متنوعی در زمینه‌های فرهنگی راهی پرده سینما، سالن‌های تئاتر و موسیقی شدند. چهره‌های محبوب زن هم درمیان اهالی همین وادی‌ها بودند.

دهه ۸۰ پر از ماجرا‌های مختلف بود و آثار بسیار متنوعی در زمینه‌های فرهنگی راهی پرده سینما، سالن‌های تئاتر و موسیقی شدند. چهره‌های محبوب زن هم درمیان اهالی همین وادی‌ها بودند. در این مقاله، نگاهی به جذاب‌ترین زنانی داریم که در آن دهه مشغول به فعالیت بودند و از نظر مخاطبان و مردم مورد توجه قرار داشتند.

هانیه توسلی

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

هانیه توسلی از بازیگران خوش‌چهره و پرتلاش ایرانی است. او که بازیگر دغدغه‌مندی به‌شمار می‌رود و در آثار متنوعی نقش بازی کرده، در دهه ۸۰ از چهره‌های بسیار محبوب بود. نخستین عامل محبوبیت او درمیان افراد مختلف، چهره خوبش بود. او با اثر درخشانی از فریدون جیرانی یعنی شام آخر در سینما دیده شد. شباهت زیادش به کتایون ریاحی که در آن فیلم نقش مادرش را هم بازی می‌کرد در دیده‌شدن او اثر زیادی داشت. هانیه هنوز هم زیبا و فعال است و البته با رخوتی که بر صورت سینمای ایران نشسته است، کمتر هیاهوی سابق را در آثار به وجود می‌آورد.

مهناز افشار

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

افشار مسیر پرپیچ و خمی را در طول فعالیتش در سینمای ایران پشت سر گذاشته است. زندگی پرحاشیه‌ای که دارد و مهاجرتش از ایران هم باعث شده که دیگر در فهرست نام‌های ممنوعه قرار بگیرد. ما به فعالیت‌های فعلی او کاری نداریم و از گذشته‌هایش صحبت می‌کنیم. در دهه ۸۰، مهناز افشار یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های جذاب زن بود که توانست مخاطبان بسیاری را برای تماشای آثارش به سینما‌ها بکشاند. بازی او در اثر جذاب تهمینه میلانی به نام آتش بس از مشهورترین فعالیت‌هایش در دهه ۸۰ است. او که سیمایی مشابه با یکی از هنرمندان قدیمی ایرانی داشت، با بهره‌گیری از این امتیاز توانست خیلی زود و سریع به شهرت برسد. در سال‌های آخر حضورش در ایران، بازی‌های او دیگر چنگی به دل نمی‌زد و حضور اثرگذاری هم نداشت.

نیوشا ضیغمی

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

ضیغمی هم از آن چهره‌هایی است که بیشتر به واسطه ظاهرش معروف شد تا هنرش. در واقع، بازی‌های او در آثار مختلف از سطح حرفه‌ای دورند و هنوز هم با وجود اینکه سابقه زیادی پیدا کرده، نتوانسته اثری درخور و شایسته را در کارنامه هنری‌اش درج کند. او در نخستین حضورش در سینما در نقشی مکمل در فیلم پارک‌وی از فریدون جیرانی دیده شد. در آن فیلم، دو بازیگر جوان دیگر یعنی رعنا آزادی‌ور و نیما شاهرخ‌شاهی هم حضور داشتند. آینده هریک از این بازیگران به‌شکلی متفاوت رقم خورد. ضیغمی هم نتوانست روند رو به رشدی در کارنامه‌اش داشته باشد و بیشتر با عمل‌های مختلفی که انجام می‌دهد و تغییرات چهره‌اش در طول این سال‌ها مشهور مانده است. نگاهی به تصاویری از گذشته‌ها و مقایسه‌شان با چهره کنونی ضیغمی نشان می‌دهد که تغییرات زیادی را از سر گذرانده است.

لیلا اوتادی

 

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

اوتادی هم از بازیگران خوش‌چهره‌ای است که نقش‌های اثرگذار زیادی در کارنامه ندارد. او در بسیاری از فیلم‌های ایرانی با سطح کیفی پایین نقش داشته و به‌نظر می‌رسد که چهره خوبش مانعی برای رشدش بوده است. او به واسطه ظاهر مناسبی که دارد در فیلم‌هایی به کار گرفته می‌شود که با هدف رونق گیشه تولید شده‌اند. لیلا اوتادی سیمای مطلوبی دارد و در تمام سال‌های حضورش در سینما و تلویزیون ایرانی نتوانسته به موفقیتی درخور و چشم‌گیر برسد.

الناز شاکردوست

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

شاکردوست از چهره‌های محبوب دهه ۸۰ بود که به باقی‌ماندن در قاموس زنی زیبا اکتفا نکرد. هرچند که در دهه ۸۰ بسیار محبوب بود و هنوز هم در شمار زیباترین‌ها قرار می‌گیرد، اما دیگر در فیلم‌های صرفا تجاری و کم‌ارزش دیده نمی‌شود و توانسته کارنامه هنری‌اش را پربار کند. الناز جوایز متنوعی را در طول سالیان اخیر از آن خود کرده است و از بازیگران قدرتمند تئاتر و سینمای ایران شده است. شباهت چهره او به آنجلینا جولی هم جالب به نظر می‌رسد. نظرتان چیست؟

مهتاب کرامتی

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

کرامتی از خوش‌چهره‌ترین بازیگران زن ایرانی است و طرفداران زیادی میان بانوان و آقایان دارد. او از آن چهره‌های خاصی است که علاوه بر زیبایی ظاهری از متانت و اعتماد به نفس خوبی هم در رفتار و منش خود بهره‌مند است. همین شاخصه‌ها به جذاب‌ترشدنش در نگاه مخاطبان کمک شایانی می‌کنند. کرامتی در دهه ۸۰ حضور پررنگی داشت و در فیلم‌های مهمی از سینمای ایران بازی می‌کرد. با گذر از آن دهه، شاهد کم‌رنگ‌شدن حضور او در سینما هم هستیم. مدت طولانی است که او را در هیچ اثری ندیده‌ایم و حواشی اخبار سال‌های اخیر او را هم بی‌نصیب نگذاشته‌اند. او به دلیل برخی از حواشی و چالش‌ها از فعالیت به عنوان سفیر یونیسف در ایران هم استعفا داد. کرامتی اندام و چهره خاص و متفاوتی با بیشتر ایرانیان دارد. ظاهر او دلیل نخستی بود که بعد از اولین حضورش در فیلم مومیایی ۳ و سریال مردان آنجلس باعث جلب‌نظر همه به‌سوی بازی‌اش شد. در طول سالیانی که کرامتی فعالیت کرده، مدام برای بهترشدن توانایی‌هایش در ایفای نقش تلاش کرده و گاهی بسیار موفق هم بوده است. به‌یادماندنی‌ترین نقش او از نظرتان چه بوده است؟

گلشیفته فراهانی

۷ زن از دهه هشتاد ایران که جلب توجه می‌کردند (برترین ها)

نظرات درباره گلشیفته بسیار متناقض است. برخی او را زیبا و حرفه‌ای می‌دانند و برخی هم از چهره‌اش خوششان نمی‌آید و فکر می‌کنند که حضوری یکنواخت در آثار مختلف دارد. در هر حال، باید بگوییم که او در دهه ۸۰ بسیار معروف و محبوب بود و در آثار خوبی هم به ایفای نقش پرداخت. او که دیگر در سینمای ایران حضور ندارد، فعالیت‌های خود را در ابعاد بین‌المللی ادامه می‌دهد. چهره خاص و شرقی گلشیفته در بسیاری از آثار دهه ۸۰ باعث رقم‌زدن تصاویری به‌یادماندنی شد. حضور او در فیلمی زیبا به نام «اشک سرما» را به خاطر دارید؟ او در آن فیلم با پارسا پیروزفر همبازی بود و داستانی بسیار دوست‌داشتنی را به تصویر کشید. فراهانی از استعدادی ذاتی در هنر برخوردار است و این موضوع را علاوه بر ایفای نقش‌های سخت در نواختن ساز هم به رخ می‌کشد.

در آخر

بازیگران زن جذاب در دهه ۸۰ را با هم مرور کردیم. بسیاری از این چهره‌ها فقط از زیبایی بهره‌مند نیستند و در نقش‌آفرینی هم موفق بوده‌اند. برخی در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده‌اند و از مهره‌های ارزشمند و سرمایه‌های تصویری ایران هستند. جای چه کسی در این فهرست خالی است؟ نظرتان را با ما درمیان بگذارید. به‌جز هنرپیشه‌ها، چهره‌های جذاب دیگر زن در دهه ۸۰ چه کسانی بودند؟ به خاطر دارید؟

منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار