استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت :شهرستان‌های مهران، دهلران و ایلام به ترتیب مقام‌های اول تا سوم شاخص باروری و فرزندآوری را کسب کرده اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 26 December 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا در هفتمین جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود : پنج هزار و ۷۴۱ فقره وام ازدواج با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در استان ایلام پرداخت شده است.

وی بیان داشت : استان ایلام با ۸۰ درصد پرداختی تسهیلات ازدواج و هم‌ردیف با استان تهران در رتبه اول و استان‌های یزد و اصفهان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

استاندار ایلام گفت : کمترین پرداخت تسهیلات ازدواج مربوط به بانک سپه به ۴۰۹ نفر است، سرعت کم در پرداخت تسهیلات ازدواج در یک بانک در معدل سایر بانک‌ها تاثیرگذار است، لذا از مدیریت بانک سپه استان باید در پرداخت تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد : از صدا و سیما انتظار می‌رود تلاش و زحمات صورت گرفته که منجر به موفقیت در سطح ملی شده است را نه کم و نه زیاد و برابر واقعیات را برجسته کنند که البته در راستای امیدآفرینی مهم است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد :  البته در جای خود از بانک‌ها انتقاد کردیم و اعلام کردیم هر بانکی که نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن کوتاهی کند، جریمه می‌شود، اما عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج و تسهیلات مسکن خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن قابل تقدیر است، لذا باید پرداخت تسهیلات با همین آهنگ استمرار یابد.

وی تاکید کرد : اگر می‌خواهیم آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم لازمه آن توجه به نسل آتی است و در جلسه بعدی ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید گزارش جامعی از آخرین وضعیت مادران باردار و شیرده تهیه و براساس آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی  عنوان کرد : نقش دستگاهای فرهنگی از جمله صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی رسانه‌ها در رابطه با جوانی جمعیت مهم است، جمعیتی که در مکتب امام حسین(ع) پرورش یابد تا نتیجه این مکتب و دانشگاه بزرگانی مانند سپهبد شهید سلیمانی باشد، لذا تقویت بعد فرهنگی و کمی جمعیت باید در دستور کار قرارگیرد.

بهرام نیا در پایان گفت : تقویت مهدکودک‌ها در سطح ادارات در سلامت جسمی و روحی کودکان اثرگذار است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار