استاندار ایلام با بیان اینکه روند تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در ایلام از آهنگ خوبی برخوردار است، گفت: سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 25 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام در سالن جلسات شهید رجایی استانداری که به صورت وبینار با حضور فرمانداران سراسر شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه چهار ساله استان ایلام در طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است که تاکنون عملیات اجرایی ۱۴ هزار و ۶۲۳ واحد آغاز شده است.

وی یادآور شد: سهمیه مسکن خودمالک تاکنون ۴ هزار و ۱۹۱ پرونده بوده که ۲ هزار و ۲۹۷ واحد از این تعداد نیازمند تسهیلات است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به واگذاری این تسهیلات اقدام شود.

بهرام‌نیا با قدردانی از عملکرد بانک‌های عامل استان در همراهی و پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در این جلسه به صورت راست‌آزمایی توسط خبرنگاران، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن صحت‌سنجی شد که نتیجه این پیگیری‌ها نشان داد بانک‌ها پای کار آمدند.

استاندار ایلام یادآور شد: البته بنا بر تأکید ریاست محترم جمهور برای تعیین تکلیف و عدم همراهی برخی بانک‌ها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بانک‌هایی که همراهی لازم را در این رابطه نداشته باشند، ضمن معرفی به مرکز، جریمه خواهند شد.

وی در ادامه به شرکت آب و فاضلاب استان مأموریت داد تا ظرف سه ماه نسبت به اجرای شبکه‌گذاری و خط انتقال آب در ۲ شهرستان دهلران و مهران اقدام کند.

بهرام‌نیا با تأکید بر نظارت مستمر بر روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد: پلاک‌گذاری، خیابان‌بندی و نامگذاری، همزمان با ساخت و ساز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان کرد: در مجموع روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان بهتر شده و امیدواریم این رویه استمرار یابد تا این تعداد واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز روند خوبی پیش گرفته است و در رتبه بندی کشوری استان ایلام یک پله ارتقاء پیدا کرد که نشان از تلاش و اهتمام جدی برای به سرانجام رساندن این طرح دارد.

به گفته استاندار ایلام، آهنگ خوبی در حوزه نهضت ملی مسکن در استان شروع شده تا برابر جدول زمانبندی، سهیمه ۴ ساله استان محقق شود، لازمه این مهم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار