مدیرکل صمت استان سمنان گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰ واحد تولیدی صنعتی در این استان پروانه بهره‌برداری دارند و تعداد ۳۲۴ طرح نیز در دست اجرا است که با اجرای کامل آنها حدود ۱۲ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 23 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشستی با استاندار سمنان در سالن جلسات اداره کل صمت این استان اظهار کرد: استان سمنان با قابلیت‌های کلیدی و متنوع در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان یک استان صنعتی و معدنی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه‌های مختلف دارای رتبه‌ها و جایگاه‌های برتر کشوری است، اضافه کرد: بهره‌مندی از ۳۷ نوع ماده معدنی، تولید سالانه بالغ‌بر ۱۷ میلیون تن مواد معدنی و وجود ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته‌شده کشور از مزیت‌های اقتصادی این استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: سهم بیش از ۸۰ درصدی تولید اتوبوس کشور، استقرار ۱۲۰ واحد تولید قطعات و صنایع وابسته خودرو و جایگاه ویژه استان و قرار گرفتن در مسیر اصلی و کریدور بین‌المللی از دیگر مزیت‌های اقتصادی این استان است.

احمدی عنوان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰ واحد تولیدی صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری هستند و تعداد ۳۲۴ طرح صنعتی و معدنی نیز در دست اجرا است که با اجرای کامل این طرح‌ها حدود ۱۲ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: سمنان یک استان معدنی است که در آن ۷۱۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۶۷ فقره گواهی کشف و ۹۶ فقره پروانه اکتشاف نیز صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در هشت ماه سال جاری ۲۲۸ هزار تن کالا به ارزش بالغ‌بر ۹۴ میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شده که از نظر وزنی ۱۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

احمدی افزود: مجموعه صنعت، معدن و تجارت یک مجموعه تأثیرگذار در جهت تحقق اهداف کلان و همچنین مهار تورم و رشد تولید است و باید در این راستا و تأمین مالی مربوط به بنگاه‌های اقتصادی به‌منظور افزایش بهره‌وری، تأمین زیرساخت‌های لازم، بازگردانی معافیت ورود ماشین‌آلات تولیدی و تسهیل در صدور مجوز‌ها اقدامات خاصی شکل گیرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار