رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آماری از اعتبارات تخصیص داده شده به استان را به رسانه‌ها داد در حالی که این گزارش آماری حاوی چند نکته مهم است که لازم است این نکات مورد توجه مسئولین ارشد، مدیران کل دستگاه‌های مختلف و مردم استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 20 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آماری از اعتبارات تخصیص داده شده به استان را به رسانه‌ها داد در حالی که این گزارش آماری حاوی چند نکته مهم است که لازم است این نکات مورد توجه مسئولین ارشد، مدیران کل دستگاه‌های مختلف و مردم استان قرار گیرد.« نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در کهگیلویه وبویراحمد جذب شد»
اولا این میزان اعتبار تخصیص داده شده بسیار چشمگیر و امیدوار کننده است و حتما ضروری است با جزئیات بیشتر برای مردم استان تشریح شود چرا که واقعیت این اعتبارات امید آفرینی و تسریع حرکت استان در مسیر توسعه است. در خصوص این موضوع البته باید توجه شود که مبحث معیشت با مباحث توسعه زیرساخت‌ها حداقل در زمان آنی از هم جدا هستند و قرار نیست با چنین اعتباراتی که عمدتا در حوزه زیرساختی و پروژه‌های عمرانی است، انتظار فوری تغییر در معیشت داشته باشیم بنابراین از هم اکنون این موضوع باید شفاف باشد.
دوما نکته خاص ارائه این آمار از زبان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نشان داد که بسیاری از مدیران استان کم تحرک و بیگانه با توسعه هستند چرا که گویا این مدیران در مراجعه به دستگاه‌های بالا دست و وزارتخانه‌ها برای اخذ اعتبارات لنگ می‌زنند. شاهینی در این خصوص این نکته را بیان می‌کند که " دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به پیگیری سهم وزارت یا سازمان مرکزی خود برای دریافت تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی اقدام نموده و برنامه بودجه در این خصوص تعهدی ندارد. "
سوما بیان این آمار از زبان شاهینی و سکوت مدیران نشان می‌دهد زبان دولت بسیار الکن از بیان خدمات است و مشخص نیست که مدیران دولت رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد دقیقا در پی چه کار‌های واجب تری هستند که نمی‌توانند حداقل آنچه که نقد است و در دسترس را به سمع مردم برسانند!
در ارائه آمار شاهینی اشاره واضحی به تخصیص‌های اعتبارات سفر رئیس جمهور شده است که در این شرایط نشان دهنده این نکات است که اولا سفر‌های رئیس جمهور بسیار پر ثمر و در واقع وعده‌های داده شده محقق می‌شوند و ثانیا اینکه بضاعت درخواستی مدیران و میزان امادگی آن‌ها برای تعریف پروژه‌ها در واقع نشان دهنده میزان چشم انداز توسعه داشتن آن‌ها است. به این معنی که تا قبل از سفر رئیس جمهور استاندار مکررا از مدیران درخواست می‌کرد دست خود را برای تعریف پروژه و درخواست اعتبار تا می‌توانند بالا بگیرند چرا که نگاه رئیس جمهور به مناطق کمتر توسعه یافته‌ای مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیار مثبت و توسعه‌ای است؛

بنابراین آنچه که از این دو سفر برای استان دشت اعتباری داشته ایم دقیقا مطابق با درک مدیران از دولت رئیسی بوده است. اگر کم خواسته اند، با دولت بیگانه هستند و اگر حداکثر را خواسته اند یعنی به دولت رئیسی اعتماد داشته اند؛

و نکته آخر اینکه "گلی به جمال شاهینی" که به عنوان تنها مدیر استان تا فعلا توانسته با ارائه آمار و مستند از دولتی که منصوب شده آن است دفاع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار