فعالیت بدنی نیازی به پیچیده شدن ندارد. چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه می‌تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 14 December 2023

نتیجه مطالعه‌ای منتشرشده در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا نشان می‌دهد که دست‌کم ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی در هفته با شدت متوسط به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از انواع خاصی از سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می‌دهد که دو عامل اصلی مرگ در میان بزرگسالان هستند.

این میزان تحرک صرفا کمی بیش از یک ساعت در هفته توصیه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد که در آن ضربان قلب شما ۵۰ تا ۶۰ درصد بیش‌تر از زمان استراحت است. طبق نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اگر حین پیاده روی بتوانید صحبت کنید، اما آواز نخوانید متوجه خواهید شد که در سطح مناسبی از فعالیت قرار دارید.

علیرغم آنکه پیاده روی در بیرون از خانه ممکن است به شما حس آواز خواندن بدهد برای بهره مندی از مزایای سلامتی این پیاده روی باید آواز خواندن را صرفا به پرندگان بسپارید!
 
این ارزیابی بزرگ‌ترین مطالعه‌ای است که تاکنون در این زمینه انجام شده و داده‌های ۱۹۶ مقاله و بیش از ۳۰ میلیون شرکت کننده از نزدیک به ۱۰۰ گروه مورد مطالعه را جمع آوری کرده است. بنابراین، نتایج آن قابل توجه هستند.
 
کلینیک مایو با این یافته‌ها موافق است و بیان می‌کند که فعالیت بدنی نیازی به پیچیده شدن ندارد. چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه می‌تواند به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید. این خبر خوبی برای بخش بزرگی از افرادی است که به سختی می‌توانند ۳۰ دقیقه در روز و پنج روز در هفته را برای انجام تمرینات سنگین اختصاص دهند. توانایی پیاده روی در طبیعت یا دست کم در پارک یا در میان درختان به فواید فیزیکی می‌افزاید.
 
با این وجود، ۱۰ دقیقه پیاده روی سریع در میان درختان احتمالا برای بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جهان که در مراکز شهری یا جزایر گرم زندگی می‌کنند گزینه‌ای در دسترس نیست.
 
ایجاد فضای سبز و شهرهای با قابلیت پیاده روی بیش‌تر نه تنها به افراد بیش تری اجازه می‌دهد تا به راحتی به این مزیت سلامتی دست یابند بلکه آلودگی ناشی از خودروها را نیز کاهش می‌دهد. اگر ۱۰ دقیقه پیاده روی گزینه مناسبی برای شما نیست پس فعالیت دیگری را انتخاب کنید مانند رقص، دوچرخه سواری یا شنا./ح
 
همشهری آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار