محمد سلیمی راد هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی و فرزند شهید والامقام سلیمی راد، در جشنواره ملی مستند خوش درخشید.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 09 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند، روز جمعه ۱۷ آذر از ساعت ۱۸ در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد. در این مراسم پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما و حسین زارع زاده مدیر شبکه مستند سیما و جمعی از مستندسازان و اهالی رسانه حضور داشتند و اجرای این برنامه را فاطمه صادقی زاده از مجریان توانمند رسانه ملی برعهده داشت.

محمد سلیمی راد با مستند‌های سرباز شماره صفر و ماهر در هفتمین جشنواره ملی تلویزیونی مستند حضور داشت که در ۷ بخش نامزد دریافت جایزه نهایی شد و در نهایت تندیس و لوح افتخار بهترین کارگردانی، بهترین مستند از نگاه مخاطبان و بهترین تدوین را برای مستند سرباز شماره صفر بدست آورد.
امسال در بخش فیلم ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۶۹ عنوان مستند به بخش مسابقه راه یافت.
از این تعداد ۱۸ مستند بلند، ۲۷ مستند کوتاه و ۲۳ مستند نیمه بلند، و در بخش مجموعه مستند از میان ۵۰ عنوان مجموعه مستند، ۱۵ مجموعه مستند با داوری که انجام شد و طی دو ماه از روز اول مهر تا اول آذر از شبکه مستند پخش می‌شد و بر اساس رای مردمی مخاطبین هم می‌توانستند­ طی ۲۴ ساعت به این مستند‌ها رای دهند.

سلیمی راد پیش از این با حضور موفق خود در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی، برنده تندیس طلای بهترین مستند از جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت)، بهترین مستند هفدهمین جشنواره بین المللی مقاومت، بهترین مستند بلند جشنواره بین المللی فیلم ایثار را به دست آورد و در چهلمین جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین مستند سینمایی شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار