معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه دیپلماسی ورزشی گفت:غرور ملی ما در صحنه های بین‌الملی به افتخارات و مقام های کسب شده توسط ورزشکاران گره خورده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 06 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد سبحان حسنی روز سه شنبه در دیدار با جامعه ورزش و جوانان استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ورزشکار، اظهار کرد: ورزشکار نماد پویایی، بالندگی، تحرک، سرزندگی و انرژی است.

وی تصریح کرد: غرور ملی ما در صحنه های بین‌الملی به افتخارات و مقام های کسب شده توسط ورزشکاران گره خورده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: در میدان ورزش هر مقامی که در عرصه بین‌المللی و جهانی توسط ورزشکاران کسب می شود همه مردم ایران احساس غرور می کنند و این موضوع تفاوت عرصه ورزش با سایر عرصه ها است.

حسنی با بیان اینکه ورزشکاران نیروی محرکه جامعه در حوزه سلامت جسم و روح هستند، یادآور شد: سرمایه های ورزشی در استان ایلام فراوان است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ایلام در عرصه ورزشی کارنامه خوبی دارد، نام و نشان دارد، ظرفیت هایی را در استان وجود دارد در عرصه ملی به خوبی درخشیده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: برگزاری ۲ دوره مسابقات بین المللی شطرنج در استان نشان دهنده ظرفیت های خوب موجود در استان است.

وی با تاکید بر اینکه حق مردم ما با علاقه مندی که به حوزه ورزش دارند بیشتر از این است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایلام با چند استان کشور عراق همسایه است، دیپلماسی ورزشی با کشور عراق در استان دنبال می شود که قطعا تاثیرات بسیار خوبی در راستای توسعه ورزش استان خواهد داشت.

حسنی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به همه حوزه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه دارد، گفت: این ظرفیت در حوزه ورزش بیشتر می تواند تاثیرگذار باشد، ایلام با توجه به فرهنگ مشترک با استان های مجاور در کشور عراق، زمینه و ظرفیت لازم را برای دیپلماسی ورزشی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه امکانات ورزشی دستگاه‌های اجرایی بایستی در اختیار ورزشکاران و جوانان استان قرار گیرد، افزود: توسعه ورزش نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی ابراز کرد: جامعه ورزشی ما علاوه بر اینکه در حوزه ورزش فعالیت می کنند در سایر حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز نقش پررنگ دارند، همانگونه که در دوران دفاع مقدس نقش بزرگی را ایفا کردند امروز نیز می توانند در عرصه هایی که کشور نیاز دارد، در میدان باشند و به توسعه و عمران کشور کمک کنند.

حسنی در پایان با اشاره به اینکه لازم است ورزشکاران استان در رویدادهای مهم استان تا پایان سال از جمله سفر رییس جمهور به استان و انتخابات مشارکت و حضوری گسترده داشته باشند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران همواره نشان داده اند که در راستای سرافرازی نظام اسلامی پای کار بوده و هستند.

در این نشست تعدادی از روسای هیئت های ورزشی، ورزشکاران پیشکسوت، قهرمانان ورزشی استان و مدیران ورزشی دغدغه های خود را در خصوص توسعه و گسترش فعالیت ها و اماکن ورزشی مطرح کردند./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار