مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه با مساله کمبود مرغ روبرو نیستیم، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، دو برابر نیاز استان مرغ تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸ 04 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، جمشید زمانی از تولید مرغ به اندازه دو برابر نیاز استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در عرضه مرغ نداریم و به صورت معمول به میزان همان تناژ قبلی در حال توزیع در سطح استان است.

وی افزود: متاسفانه اختلاف قیمت مرغ در استان‌های همجوار نظیر البرز و تهران گاهی باعث ایجاد شیب منفی می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: میزان تولید مرغ در استان به میزان دو برابر مصرف است و در شرایط عادی با تایید نظر کمیته استان که متشکل از امور دام، دامپزشکی و توسعه بازرگانی می‌باشد. همچنین نیمی از مرغ تولید شده که مازاد بر مصرف استان است به سایر استان‌ها توزیع می‌شود.

این مسوول اضافه کرد:، اما در مواقعی مانند ایام نزدیک به شب یلدا، شوک کوچک به این مسیر موجب می‌شود کمبود مرغ احساس شود، که البته تمهیداتی برای این امر هم اندیشیده شده است.

زمانی عنوان کرد: تقریبا جزو ۴ یا ۵ استان کشور هستیم که قیمت مرغ در آن کمتر از قیمت میانگین کشوری است و در حال حاضر قیمت مصوب مرغ کیلویی ۸۲ هزار تومان می‌باشد، اما همین مرغ در تهران و البرز و استان‌های همجوار با قیمت‌های ۹۶ و ۹۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر ظرفیت مرغ استان ۱۰۰ تن باشد برای نیاز استان کفایت کند، اما ۵ روز پیش ۱۶۵ تن مرغ در سطح استان توزیع شد، ولی شیب منفی ایجاد شده به دلیل اختلاف قیمت با استان‌های همجوار گاهی مشکلاتی ایجاد می‌کند.

این مسوول عنوان کرد: اگر بخواهیم قیمت مرغ را افزایش دهیم به ما می‌گویند وقتی دو برابر نیاز استان تولید دارید چرا گران شده و اگر قیمت مرغ را اضافه نکنیم مشکلات این چنینی به وجود می‌آید، اما در مجموع از آنجا که روزانه مرغ در سطح استان تزریق می‌شود مشکل خاصی به لحاظ کمبود مرغ نداریم.

وی در پایان گفت: با تکمیل سامانه حوزه توزیع هوشمند مرغ و اقلام پروتئینی، مدیریت دقیق و درستی در حوزه گردش این محصول اعمال می‌شود و اطلاعات مربوطه از زمان خریداری مرغ زنده تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی وارد سامانه می‌شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار