رئیس دادگستری دهلران خبرداد ؛
رئیس دادگستری دهلران گفت : رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکلات این واحد صنعتی و راه اندازی وگره گشایی برای بازگشت به کار کارگران این مجموعه صنعتی دستورات لازم را صادرکرده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 02 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدرضا صلاح الدینی در حاشیه بازدید میدانی خود از پتروشیمی دهلران در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : حسب دستورویژه حجت الاسلام غلامحسین اژه ای رئیس محترم قوه قضاییه ورئیس کل دادگستری استان این بازید صورت گرفته است .

رئیس دادگستری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه زندگی بسیاری از شهروندان دهلران بخصوص جوانان که به واسطه این پروژه تشکیل خانواده داده اند باید مورد توجه جدی قرار بگیرد ؛ گفت :آمار پرسنل شاغل در این پروژه ، تعداد پیمانکار فعال ؛میزان پیشرفت ، عمده مشکل تعدیل نیروها و پیمانکاران و از همه مهمتر علت تعطیل شدن این پروژه ازجمله مواردی است که باید شفاف در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد .

صلاح الدینی با بیان اینکه درمرداد ماه سال جاری رئیس کل و دادستان استان و مجموعه دستگاه قضا در شهرستان از پروژه بازدید میدانی داشتند ، گفت : در آن زمان مسئولان پتروشیمی عنوان کردند 2 هزار نفر پرسنل در بخش های محتلف مشغول به کار هستند و پروژه تعطیل نخواهد شد ولی امروز ما شاهد تعطیل شدن کامل پروژه هستیم وحسب دستورریاست محترم قوه قضاییه و رئیس کل محترم دادگستری و بنده حسب دستور رئیس کل دادگستری بازدید میدانی برای معاینه محل از پتروشیمی بازدید داشته و آخرین وضعیت این پروژه را در دیدار با مدیر سایت پتروشیمی مورد ارزیابی قرار گرفت .

وی گفت : دستگاه قضا و در راس آن ریاست محترم قوه قضاییه برای برون رفت از شرایط فعلی در تلاش هستند تا گره گشایی کنند و این امر مستلزم ارائه آمار دقیق از سوی مسئولان پتروشیمی است .

ریس دادگستری دهلران با اشاره به اینکه این پروژه در بحث ایجاد اشتغال برای استان ایلام بخصوص شهرستان بسیارحایز اهمیت است؛عنوان کرد: یکی از موارد مهمی که مطرح است همزمانی خرید بخشی از هلدینگ خلیج فارس توسط سرمایه گذار و تعطیلی پتروشیمی دهلران است که باید مدیران مجموعه در این راستا شفافیت لازم را داشته باشند که تعطیل شدن این پروژه با سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس مرتبط است یا نه؛ و این امر مستلزم ارائه آمار درست از سوی مسئولان پتروشیمی است .

صلاح دینی اظهار داشت : قطعا دستگاه قضا موارد مطرح شده مسئولان پتروشیمی دهلران را مورد راستی آزمایی قرار خواهد و در صورت عدم اثبات قابلیت پیگیری قانونی و قضایی در پی خواهد داشت و مطلبد سرمایه گذار با قاطعیت همراهی کند.

رئیس دادگستری دهلران افزود : اگر به هر دلیلی دستگاه‌های قضا با توجه به تاکید مقام عالی دستگاه قضا به این نتیجه برسند که سرمایه گذار تمایل و انگیزه لازم را ندارد، ازروش‌های قانونی استفاده خواهیم کرد تا کار به نفع مردم و جوانان منطقه که همان اشتغال باشد به سرانجام برسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار