پیگیری‌های تابناک کهگیلویه و بویراحمد از منابع آگاه حکایت از این دارد که طی روز‌های اخیر، دولت مبالغ بسیار بزرگی در بخش‌های عمرانی توزیع کرده است که با نگاهی به لیست اعلامی به نظر می‌رسد سهم پروژه‌های مهم استان خوب و بعضا چشمگیر است خصوصا نسبت به سال‌های اخیر که معمولا تخصیص‌های حوزه عمرانی بسیار ناچیز بوده است!
کد خبر: ۱۱۴۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 02 December 2023

پیگیری‌های تابناک از منابع آگاه حکایت از این دارد که طی روز‌های اخیر، دولت مبالغ بسیار بزرگی در بخش‌های عمرانی توزیع کرده است که با نگاهی به لیست اعلامی به نظر می‌رسد سهم پروژه‌های مهم استان خوب و بعضا چشمگیر است خصوصا نسبت به سال‌های اخیر که معمولا تخصیص‌های حوزه عمرانی بسیار ناچیز بوده است!
آنچه که تابناک کهگیلویه و بویراحمد در مورد اعتبارات اختصاص داده شده به حوزه عمرانی از منابع آگاه به دست آورده است بیانگر این نکته است که بسیاری از پروژه‌ها می‌توانند به صورت جدی و فعالتر روند اجرایی خود را داشته باشند.
سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به شهرستان کهگیلویه و بیان برخی نکات و تخصیص‌ها حکایت از امیدواری برای تحرک بیشتر در روند اجرایی پروژه‌ها دارد.
جهانگیر شاهینی در روز‌های پایانی هفته گذشته (عصر چهارشنبه) در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان کهگیلویه گفت: برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های اعتبارات قابل توجهی عمرانی تخصیص داده شده است.
وی ابراز داشت: راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و طرح‌های آبرسانی به شهرستان کهگیلویه ازجمله تکمیل شبکه انتقال آب اراضی پایین دست، طرح آبرسانی دهدشت غربی و چهار شهر کهگیلویه، لنده، سوق و چرام و همچنین سد سرپری در زمره طرح‌های تخصیص اعتباری قرار دارد.
شاهینی تقسیم و تخصیص این اعتبارات را بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی شاخص‌های توسعه نیافتگی در حوزه‌های مشخص شده دانست.
شاهینی با بیان اینکه مردم تا سال زراعی آینده باید از نعمت آبرسانی به اراضی پایین دست سد کوهبرد بهره‌مند شوند، تصریح کرد: تأمین و تخصیص به طرح از محل اعتبارات استانی، ملی و دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری انجام شده است.
شاهینی اعتبارات در نظر گرفته شده از محل منابع استانی سال ۱۴۰۲، سفر اول، سفر دوم، توازن استانی و ملی و پیوست قانون در دوساله دولت برای پروژه‌های کهگیلویه را رقم بسیار مطلوبی عنوان و خاطر نشان کرد: کرد: این اعتبارات طی بازه زمانی دو تا سه ساله تخصیص داده خواهند شد.
وی میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت را ۵۵۰ میلیارد تومان و آبرسانی به چهار شهر را ۵۱۰ میلیارد تومان دانست و از تخصیص ۷۵ میلیارد تومانی به سد کوهبرد و همچنین تأمین اعتبار برای سد سرپری خبر داد.
شاهینی توجه ویژه دولت سیزدهم و شتاب بخشی به طرح‌های نیمه تمام را ستودنی خواند و افزود: با توجه به اعتبارات تأمین شده پروژه‌ها، دستگاه‌های مربوطه با زمان بندی مناسب، روند اجرایی طرح‌های آبی را شتاب بخشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: هیچ پروژه جدیدی تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نباید از سوی فرمانداری‌ها تعریف و در دستور کار قرار گیرد.
شاهینی توسعه زیر ساخت‌ها را از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تأمین و تخصیص چند برابری اعتبارات طرح‌های عمرانی در دولت سیزدهم و با بهره برداری از طرح‌های آبی، شاهد کاهش تنش آبی در این شهرستان و تحولی عظیم در حوزه کشاورزی خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با توجه به عدم توسعه مطلوب راه‌های ارتباطی استان، اعتبار این بخش از بودجه استان به توسعه راه‌ها را درخور توجه عنوان کرد.
شاهینی رقم تخصیص داده شده از همه منابع استانی، ملی و سفر به پروژه سد کوهبرد را ۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: مقداری اعتبار نیز از پروژه‌های محرومیت زدایی تخصیص خواهیم داد که با رصد و پایش این سازمان و فرمانداری محترم شهرستان تا پایان سال بعد مردم از این سد بهره‌مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار