در دیدار دوجانبه روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش بوشهر و کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد :
روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش استان بوشهر و کهگیلویه وبویراحمد بر همکاری دو جانبه برای اطلاع رسانی هنرمندانه در نظام تعلیم و تربیت تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 30 November 2023

به گزاش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ولی موسوی در دیدار رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: درعصر ارتباطات که میل به دانستن و آگاهی لحظه‌ای شده است روابط عمومی‌ها درآموزش وپرورش رسالت خطیری برعهده دارد که تقویت جایگاه آن مستلزم باورمندی و اعتقاد مدیران است.
موسوی افزود: در دولت مردمی ایران قوی باید ارتباطات مردمی در بالاترین سطح ممکن باشد که روابط عمومی‌ها به عنوان آیینه تمام نمای هر سیستمی می‌توانند در این زمینه به خوبی ایفای نقش نمایند.
وی، تلاش برای تغییر ساختار روابط عمومی‌ها در دولت سیزدهم را یک ضرورت برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در ادارات روابط عمومی و مستقل نبودن چارت روابط عمومی‌ها درآموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق، نیازمند بازنگری است که امید می‌رود در سطح وزارت آموزش وپرورش این مهم اصلاح شود.
موسوی با بیان اینکه راهبرد روابط عمومی در عصر دانایی، جریان سازی و اقناع سازی افکار عمومی است گفت: نقش آفرینی مطلوب روابط عمومی‌ها در آموزش و پرورش مستلزم، مسلح شدن به دانش روز و علم ارتباطات و فراهم نمودن ابزار، تجهیزات و امکانات لازم برای آنان است.
وی، راه اندازی سیمای مدرسه با همکاری صداوسیما، تشکیل شورای اطلاع رسانی برای نخستین بار در آموزش و پرورش استان، شهرستان‌ها و مناطق برای انسجام بخشی در حوزه اطلاع رسانی، فراخوان نخستین جشنواره رسانه و تعلیم و تربیت، تعامل سازنده با مجموعه رسانه‌ها و تشکیل شبکه اطلاع رسانی در فضای مجازی را از اقدامات اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اظهار امیدواری کرد با تبادل تجربیات و همکاری روابط عمومی‌ها در آموزش و پرورش شاهد رشد و ارتقا روابط عمومی به جایگاه واقعی خویش در نظام تعلیم و تربیت باشیم.
موسوی از برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با اصول و تکنیک‌های خبرنویسی برای روابط عمومی‌های شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: شناسایی خبرنگاران فعال و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت، ایجاد بستر مناسبت برای هم اندیشی و تبادل نظر با رسانه‌ها و تقویت روحیه و انگیزه اصحاب رسانه برای مشارکت بیشتر در عرصه اطلاع رسانی از اولویت‌های کاری روابط عمومی آموزش وپرورش استان است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: موفقیت هر دستگاهی به عملکرد روابط عمومی آن دستگاه بستگی دارد که با توجه به نقش تأثیر گذار آموزش و پرورش در جامعه، نقش روابط عمومی درجریان سازی، اقناع سازی افکار عمومی و روشنگری به جامعه هدف تعیین کننده است.
عبدالله گنخکی با بیان اینکه علی رغم کمبود نیروی انسانی اداره روابط عمومی واطلاع رسانی استان بوشهر کارنامه درخشانی در دولت سیزدهم در حوزه اطلاع رسانی و تعامل با رسانه‌ها داشته است گفت: خوشبختانه با حمایت مدیرکل محترم و تعامل، همدلی و هماهنگی خوبی که در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر وجود دارد شرایط برای تحرک، پویایی و بالندگی آموزش وپرورش بیش از پیش فراهم می‌شود.
وی از آمادگی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای تولیدات رسانه‌ای و‌اجرای برنامه‌های مشترک خبر داد و گفت: تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت‌های مشترک گام مهمی برای ارتقا جایگاه روابط عمومی در آموزش و پرورش را فراهم می‌نماید.
گنخکی با بیان اینکه در استان بوشهر ۱۸ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش وجود دارد گفت: با تعامل خوبی که با صدا و سیما و مجموعه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری وجود دارد فعالیت‌های آموزش و پرورش به خوبی منعکس می‌شود.
وی حرکت به سمت روابط عمومی تخصصی و هوشمند در آموزش وپرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط عمومی به روز و پویا بستر را برای بالندگی آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم می‌آورد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بر استفاده از بستر فضای مجازی در عرصه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه کانال‌های ایجاد شده در بستر شاد و ایتا برای اطلاع رسانی به معلمان و دانش آموزان زمینه را برای اطلاع رسانی به هنگام و هوشمندانه فراهم آورده است.
وی در پایان پیشنهاد برگزاری جلسات صوتی «گفتگوی هفتگی فرهنگیان رسانه‌ای آموزش و پرورش» را در شاد مطرح کرد که توسط مرکز اطلاع رسانی وزارت در روز و زمان مشخصی برگزار تا از قبل آن یک تجربه گردانی ملی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار