معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه پروژه های راه سازی این استان فعال است.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 29 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از پروژه پل تنگ سریز شهرستان بویراحمد گفت: محل احداث پل سریز در جاده یاسوج به اصفهان یکی از نقاط حادثه خیز و خطرناک استان است که در این سال‌ها شاهد بروز تصادفات و حادثه تلخ و دلخراش زیادی بودیم.
معاون عمرانی در این بازدید که شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد هم حضور داشت افزود: این مسیر یکی از حادثه‌خیزترین مسیر‌های استان است و به عنوان کریدور شمال به جنوب، بار ترافیکی بسیار زیادی را محتمل می‌شد.
وی گفت: این پروژه بعد از سال‌ها معطلی در سفر اول دولت سیزدهم به استان جزء مصوبات سفر قرار گرفت و کلنگ آن ۲۰ بهمن ماه سال گذشته با اعتبار اولیه ۷۷ میلیارد تومان به زمین زده شد و در حال حاضر پروژه فعال و کار با کیفیت خوبی در حال انجام است.
روستا با اشاره به اینکه باند دوم پل سریز به طول ۱۵۰ متر به همراه پنج دهنه است، گفت: تاکید ما بر سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای بوده، اما کمبود اعتبار مشکل جدی این پروژه است.
معاون عمرانی استانداری افزود: پروژه دوم تقاطع غیرهمسطح مهریان در جاده یاسوج - اقلید دیگر پروژه‌ای بود که مورد بازدید قرار گرفت، مبلغ مطالبات پیمانکار ۷۲ میلیارد تومان اعلام شده که مربوط به سال‌های قبل است.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی تقاطع مهریان گفت: مطالبات پیمانکار در این پروژه انباشته شده است، اما با وجود این مشکلات پروژه فعال و پیمانکار در حال انجام کار است.
روستا عنوان کرد: معارض مردمی اطراف پروژه وجود دارد که ارزیابی انجام شده است، اما بخشی از طلب مردم به خاطر اراضی واگذاری همچنان مانده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: پل دوم بنسنجان به جاده یاسج اصفهان متصل می‌شود که ۸۳ میلیارد قرارداد پروژه بوده که در سال جاری منعقد شده و پیمانکار محلی در حال کار است.
روستا عنوان کرد: مشکل کمبود اعتبار و معارض در این پروژه مانند سایر پروژه‌ها هم وجود دارد و پیمانکار هم هیچ پولی دریافت نکرده، اما علی رغم عدم اختصاص اعتبار پروژه فعال است، امیدواریم با تخصص اعتبار شاهد شتاب در روند احداث این پروژه‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام مسیر‌های منتهی به یاسوج تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، گفت: کمربندی یاسوج، ورودی یاسوج از سمت سرآبتاوه، جاده تنگاری، جاده یاسوج به سپیدار تا سادات، مسیر یاسوج به شیراز، پل‌های سوم و چهارم یاسوج، پروژه‌های مسکن ملی و سایر پروژه‌ها را از جمله پروژه‌های بزرگ حوزه یاسوج بر شمرد.
روستا افزود با تکمیل این پروژه‌ها و شروع چهارخطه شدن‌محور‌های یاسوج، تحول بزرگی در توسعه مرکز استان ایجاد خواهد شد.
راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه راه و شهرسازی بیشترین پروژه و اعتبار را در دست اجرا دارد، گفت: یکی از مشکل این حوزه کمبود نقدینگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار