استاندار کرمان بر تامین سوخت پیمانکاران توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تاکید کرد و هشدار داد: اگر این مشکل برطرف نشود، موضوع را از طریق دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پیگیری می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ 28 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در شورای مسکن استان اظهار داشت: ما در استان کرمان با شرکت نفت برای اجرای طرح کُدینگ در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت همکاری کردیم و مانع قاچاق حجم زیادی سوخت شده‌ایم، اما شرکت نفت برای تامین سوخت پیمانکاران همکاری نمی‌کند. وی این هشدار را داد: اگر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پای کار نیاید و سوخت مورد نیاز پیمانکاران را تامین نکند، با دادستان در این زمینه صحبت می‌کنم تا اگر کوتاهی در این زمینه باشد، برخورد لازم صورت گیرد.

استاندار کرمان همچنین عدم تامین سوخت مورد نیاز پیمانکاران را موجب ضرر و زیان دانست و تصریح کرد: شرکت نفت هیچ حقی برای این ندارد که میزان مصرف را تشخیصی دهد و این تشخیص با دستگاه تخصصی است.

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت باید کار مردم را پیگیری کند، افزود: کوتاهی هیأت‌مدیره در برخی از پروژه‌های مسکن موجب گرفتاری‌های شده و این در شرایطی‌ست که بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به مسکن‌های مهر و ملی کرمان برطرف شده است.

آماده‌سازی اراضی ۱۰۸ هکتاری شهر کرمان برای ساخت مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ متقاضی مسکن ملی در استان کرمان به ۲۱۱ هزار و ۳۴۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

محمدرضا حافظی ادامه داد: ۵۳ هزار و ۴۳۶ واحد باید برای افراد تاییدشده در شمال استان کرمان تامین شود و ۴ هزار و ۱۸۲ واحد به مرحله اتمام سقف و اسکلت در شمال استان کرمان در قالب نهضت ملی رسیده است.

وی بیان داشت: در گذشته ۴۰ درصد نهضت ملی مسکن در شهر کرمان وجود داشت، اما با ثبت‌نامی‌های جدید آمار کرمان به ۳۷ درصد کل متقاضیان رسیده است.

حافظی از پیگیری برای ۵ هزار و ۹۳۹ هکتار الحاق زمین در استان کرمان خبر داد و افزود: الحاق اراضی بم و شهربابک در نوبت رسیدگی در شورای عالی مسکن است.

وی ابراز داشت: ۷۲۲ هکتار اراضی نیز برای بانک زمین در دست اقدام است و تامین زمین را متوقف نکرده‌ایم و این در شرایطی‌ست که طرح جوانی جمعیت را در دستور کار داریم و باید تعدادی زمین هم برای این طرح داشته باشیم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کرمان اضافه کرد: آماده‌سازی اراضی ۱۰۸ هکتاری کرمان آغاز شده است و ساخت و ساز‌ها شروع می‌شود که تحول عمده در نهضت ملی مسکن کرمان به‌وجود می‌آید.

حافظی اظهار کرد: پروژه ستاد اجرایی فرمان امام شهر کرمان هم سرعت خوبی گرفته و فاز یک و دو نیز فعال شده است و از ستاد می‌خواهیم انتخاب پیمانکار برای فاز‌های بعدی هم هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی در استان کرمان طی دهه فجر امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد. حافظی با اشاره به فعالیت کارگروه تنظیم املاک و مستغلات استان کرمان ابراز داشت: از ۶۴۲ واحد مشاور املاک بازرسی کرده‌ایم که ۲۳ واحد پلمب شده‌اند و ۳۶۱ واحد از مجموع واحد‌های مشاور املاک کرمان غیرمجاز بوده‌اند.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری می‌تواند به طرح نهضت ملی مسکن و به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده کمک کند و ۳۴۷ پروانه ساختمانی در قالب این طرح صادر شده است.

حافظی بیان داشت: ۵۰۵ هکتار اراضی برای جهش تولید مسکن به راه و شهرسازی منتقل شده است و ۱۷ هزار تشکیل پرونده برای افراد واجد شرایط دریافت زمین در طرح خانواده‌های دارای سه و یا چهار فرزند داریم و ۶۱۲ قطعه زمین به این افراد واگذار شده است و دو مرحله واگذاری زمین نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار