دادستان مرکز استان : در دادسرای مرکز استان شعبه‌ی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است که در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، همان چیزی که در قانون است در مورد این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶ 27 November 2023



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ملک حسینی اظهار کرد: در شرایط فعلی، انتخابات می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را افزایش دهد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ما باید طوری باشد، که موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: قانون جدید انتخابات تغییر و تحولات و نوآوری‌هایی نیز داشت که اصلاح شده‌اند و در مورد تبلیغات نیز، جرم انگاریی‌هایی در این قانون بیان شده که باید مد نظر قرار بگیرد.

ملک حسینی تصریح کرد: ما از نگاه حوزه دادستانی اعلام می‌کنیم، هر کسی در هر لباس و جایگاهی که باشد و جهت افزایش مشارکت و امنیت در انتخابات سالم تلاش کند، دست او را می‌بوسیم. همچنین سلامت انتخابات و ایجاد شور و شوق انتخاباتی نیز یکی از این عوامل هست.

وی با اشاره به این که جرائم انتخاباتی بین مردم نیز، خطوط قرمز دستگاه قضایی است، ادامه داد: در دادسرای مرکز استان شعبه‌ی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است که در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، همان چیزی که در قانون است در مورد این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: اگر اداره یا شخصی از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزد‌های انتخاباتی فعالیت داشته باشد نیز به شدت برخورد خواهد شد و برخی از اقدامات نامزد‌ها خارج از وقت اعلام شده برای تبلیغات تخلف است که به این تخلفات نیز رسیدگی می‌شود.

ملک حسینی ضمن تشکر از تلاش رسانه‌ها در زمینه انتخابات، تصریح کرد: تلاش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی در استان، خیلی خوب بوده و کلیت این موضوع قابل قدردانی است، در فضای انتخابات نیز رسانه‌ها باید توجه داشته باشند و از حاشیه‌ها و عوامل مجرمانه نیز پرهیز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما یک استان کمتر توسعه یافته است، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای مردم انجام داده و هیچ نامزدی حق ندارد که این اقدامات را به نفع خود اعلام کند. همچنین زیر سوال بردن اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی خط قرمز دستگاه قضایی استان است و با فرد خاطی برخورد فوری صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در پایان ضمن هشدار و تذکر به مدیران متخلف که یکی از موارد اصلی مورد نظر شورای نگهبان و دیگر عوامل امنیتی است، بیان کرد: مدیران به وظایف اصلی خود بپردازند و از شرکت در مسائل انتخاباتی پرهیز، و به کار مردم برسند. اگر مدیران حتی خارج از تایم اداری باشند و به نفع شخصی از کاندیدا‌ها فعالیت داشته باشند، مصداق سوء استفاده است و مجازات‌ها در این سری از موارد، مجازات‌های سنگینی است که اگر مردم انتظار خود را از مسئولین از دست بدهند، باعث بدبینی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار