دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: هماهنگی‌های لازم با مراجع مرتبط صورت گرفته تا ضمن نظارت مستمر بر وضعیت پارکینگ‌های استان هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی و فرسوده اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 26 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، جلال آفاقی در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات مربوط به ساماندهی پارکینگ‌های خودرو‌های توقیفی وسایل نقلیه و وضعیت انبار‌های اموال تملیکی با اشاره به مفاد دستورالعمل ابلاغی در خصوص فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه اظهار داشت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم با مراجع مرتبط صورت گرفته تا ضمن نظارت مستمر بر وضعیت پارکینگ‌های استان هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی و فرسوده اقدام شود.

وی گفت: در این راستا کارگروه نظارت بر وسایل نقلیه توقیفی با عضویت نمایندگان رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و فرماندهی انتظامی با کارگروه‌های متناظر شهرستانی تشکیل شده تا نسبت به احصاء و گزارش تعداد و مشخصات وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از حیث رسوبی و فرسوده بودن اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در بیان اقدامات این کارگروه افزود: تهیه قبض متحدالشکل با رسید الکترونیکی بر اساس دستورالعمل ابلاغی، مکلف شدن پلیس راهور به تسهیل ترخیص وسایل نقلیه حائز شرایط، تسریع در انجام مکاتبات لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای تعیین تکلیف وسایلی که مستلزم صدور دستور قضایی هستند، نظارت و بازدید مستمر از پارکینگ‌ها و اعلام دقیق آمار وسایل نقلیه از جمله اقدامات کارگروه تشکیل شده جهت ساماندهی خودرو‌های توقیفی در استان است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرایی کردن مفاد دستورالعمل، بیش از ۳۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های استان تعیین تکلیف شده و نزدیک به ۴۰۰ دستگاه خودرو فرسوده نیز شناسایی شده که اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف آن‌ها در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از عموم شهروندان خواست؛ در صورت داشتن خودروی توقیفی با در دست داشتن مدارک لازم و با مراجعه به مرجع انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به ترخیص و تعیین تکلیف خودروی توقیفی خود اقدام کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار