تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با انتشار یادداشتی هشدارآمیز برخی موضوعات مشکل آفرین و بی قانونی در این دانشگاه را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 21 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این یادداشت هشدارآمیز آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت علی (ع) مقام اگر ماندنی بود به شما نمیرسید.
در طی چند سال اخیر در بخش‌های مختلف شاهد تغییر و تحولات
فراوانی بوده ایم که اغراق نیست اگر بگوییم در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ نهادی به اندازه‌ی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محل جدال سیاسیون و صاحبان قدرت نبوده است. جدالی که ثمره‌ی آن قربانی شدن سلامت و جان مردم و آموزش و رفاه دانشجویان است. مسئله‌ها و حاشیه‌های این روز‌های دانشگاه در نوع خود بی نظیر است که سبب گشت جریان دانشجویی نه از روی بغض و کینه و نه از باب حب قدرت که فقط از باب تکلیف و برای سامان بخشیدن به وضعیت فعلی و بیدار کردن اذهان دغدغه‌مندان استانی و ملی به مواردی چند اشاره کند.
۱- موضوع خانه‌های سازمانی دانشگاه از جمله عدم شفافیت در تعداد چگونگی نحوه‌ی توزیع آن‌ها و بعضا تقسیم‌های خلاف قانون از مسائلی است که این روز‌ها شبه‌های بسیاری را در اذهان جامعه دانشگاهی ایجاد کرده است.

۲- مطالباتی همچون خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد رسیدگی به وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی کاهش چشمگیر امور رفاهی دانشجویان و اهمیت به برنامه‌های فرهنگی علی رغم تلاش مسئولین مربوطه با بی مهری هر چه تمام از سوی سرپرست دانشگاه مواجه شده اند.
۳- به حاشیه رفتن سلامت و درمان مردم و وضعیت نامناسب برخی از بیمارستان‌ها به علت عدم هماهنگی سرپرست دانشگاه با نهاد‌ها و ارگان‌های بیرون از مجموعه و همچنین عدم هماهنگی با معاونین مختلف در انتصابات مدیران سبب ایجاد گلایه مندی و نارضایتی مردم و دانشجویان شده است.
۴- تبدیل وضعیت حکم سرپرست دانشگاه به ریاست در صدر مسائل است که از موانع جدی آن عدم عضویت ایشان در هیئت علمی دانشگاه میباشد مانعی که برای رفع آن به دنبال جذب موردی در هیئت علمی بدون شرکت در فراخوان عمومی و استفاده از سهمیه‌ی ایثارگری جهت کنار زدن شرایط سنی میباشند؛ در حالی که طبق قانون این امر امکان پذیر نیست.

۵- تخلف سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ارسال نامه به وزارت جهت تخصیص ردیف برای سرپرست دانشگاه
به عنوان هیئت علمی نیز مطرح است؛ در حالی که ایشان شرایط قانونی جهت عضویت را ندارند آیین نامه‌ها و نامه‌های ارسالی به پیوست منتشر خواهد شد.
۶- انتشار نامه‌ای که طی آن مدیرکل دیوان محاسبات ادامه فعالیت سرپرست دانشگاه را مغایر قانون دانسته و خواستار مشخص شدن سریع وضعیت ایشان به دلیل بیشتر شدن مدت سرپرستی از ۶ ماه می‌باشد.
۷- پذیرفتن سهم خواهی‌ها در انتصابات از سوی سرپرست و دخالت نمایندگان مجلس و متنفذین سیاسی برخلاف تاکید چندباره مقام معظم رهبری سبب حضور افرادی در بدنه مدیریتی شد که نه تنها هیچ سنخیتی با آرمان و تفکر دولت انقلابی نداشته و ندارند بلکه سبب به حاشیه رفتن سلامت مردم گشت و این روز‌ها نیز مجددا زمزمه بازگشت آن‌ها به گوش می‌رسد که قطعا زیبنده دولت انقلابی نمیباشد.

بنابراین ناظر به موارد بیان شده به مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار میدهیم که طبق وظیفه‌ی قانونی، شرعی و وجدانی عمل کرده و با توجه به لزوم تحول در مدیریت علوم پزشکی یاسوج به جهت نبود عملکرد مدیریتی شایسته؛ یک هیئت متشکل از بازرسان وزارت خانه جهت بررسی وضعیت دانشگاه به صورت میدانی به استان اعزام نمایید؛ لازم به ذکر است حضور میدانی به این معنا خواهد بود که در این بررسی دغدغه‌های بدنه تشکلی دانشگاه، اساتید و کارکنان انقلابی و اعضای هیئت علمی دیده شود تا تخصص و تعهد به نحو احسن احصاء گردد.

تذکر میدهیم که این بررسی به دور از سهم خواهی‌ها و سرسپردگی به نمایندگان و صاحبان قدرت و صرفا بر اساس معیار‌های اصیل انقلاب و توجه ویژه به تخصص و تعهد سریعا صورت پذیرد که در غیر اینصورت مجددا شاهد ادامه رویه غلط فعلی خواهیم بود.
والسلام على من تبع الهدى

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار