دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: برخورد جدی و بدون هیچ گونه مماشاتی با همه متخلفان حتی دانه‌درشت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 21 November 2023

به گزارش تابناک تهران، مرتضی طهماسبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار کرد: از باب وظیفه شرعی و قانونی، مدیران را به رعایت قانون و صیانت خود و همکارانشان برابر رفتار‌های غیرقانونی و سفارشاتی که به نوعی عامه مردم را نسبت به نظام مقدس دلسرد می‌کند، توصیه می‌کنم.

وی افزود: با توجه به نزدیکی به انتخابات، کارکنان ادارات را به عدم مداخله در امر انتخابات و عدم به کارگیری امکانات دولتی در این مسیر توصیه میکنم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: توصیه‌ای به نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای رعایت قانون داریم؛ این عزیزانی که به عنوان نماینده میخواهند وارد مجلس شوند و قانونگذاری کنند، باید از اکنون قانونمندی خود را به همه نشان دهند.

طهماسبی تصریح کرد: مراجع نظارتی و امنیتی نیز باید موضوعات غیرقانونی انتخاباتی را رصد کنند.

چرا برخی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دماوند تخریب نمی‌شود؟

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند می‌گوید: برنامه برخورد و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز را توسعه داده‌ایم و به سراغ دانه درشت‌ها می‌رویم؛ بعضی از اجرای تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز، حکم قطعی قضایی است؛ یعنی پرونده آن ۱۰ سال در چرخه دادرسی بوده است.

وی افزود: وقتی بعد از ۱۰ سال برای اجرای حکم نهایی می‌رویم، مشاهده می‌کنیم که اطراف آن نیز ساخته شده؛ دست ما اینجا بسته است و نمی‌توانیم حکم قضایی را اجرا کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تأکید کرد: هر کجایی که مردم و مسئولان اعلام کنند، تبعیض صورت گرفته باشد، برای مقابله با آن پیش قدم هستیم.

نباید سیستم چند صدایی در دماوند وجود داشته باشد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: نباید سیستم چند صدایی در شهرستان وجود داشته باشد و مردم مدیران را ظالم بدانند و اگر موضوعی جرم محسوب می‌شود، مطابق قانون باید با آن برخورد شود.

طهماسبی به ساخت و ساز غیرمجاز برخی افراد در روستای دیمزار این شهرستان و مطالبه این افراد برای انشعاب آب و برق اشاره و تاکید کرد: چگونه می‌شود اراضی قابلیت کشت و زرع نداشته، ولی قابلیت سکونت داشته باشد و این خود نشانه غیرمجاز بودن این اقدام است.

طهماسبی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند از نظر ساخت و ساز‌های غیرمجاز از سوی مسئولان خط قرمز اعلام شده است متاسفانه تسهیلات و تجهیزات لازم به منظور پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده نمی‌شود.

وی با اشاره به توسعه فعالیت دادستانی شهرستان دماوند تصریح کرد: برخورد جدی و بدون هیچ گونه مماشاتی با همه متخلفان حتی دانه‌درشت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

طهماسبی با اشاره به اعلام جرم علیه یک رسانه در این شهرستان اظهار کرد: یک نفری شیطنت رسانه‌ای را که چندین بار همکاران ما تذکر دادند که کلمه «به چرخه تولید بازگشت» در خصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز را ننویسد، نپذیرفت.

وی ادامه داد: این رسانه تذکرات را اصلاح نکرد و امروز علیه آن اعلام جرم کردیم و به زودی به سزای اعمالش خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تصریح کرد: این شیطنت‌های رسانه‌ای در راستای دو قطبی‌سازی مردم است که بازخورد‌های غلطی از اقدامات قانونی ما به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار