معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران همواره درصدد است تا فاصله شمال و جنوب شهر را کم کند، گفت: نگاه ویژه مدیریت شهری به مناطق جنوبی پایتخت موجب شد تا امروز وضعیت مناطق جنوبی به لحاظ برخی امکانات ازجمله از افزایش فضای سبز مساعدتر از برخی مناطق شمالی باشد.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 18 October 2015
حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی با بیان اینکه واقعیت رشد و توسعه چشمگیر مناطق جنوبی و کم برخوردار پایتخت دردهه اخیر بر هیچ یک از شهروندان پوشیده نیست، اظهار داشت: شهردار تهران از نخستین روزهای کار خود بر موضوع کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر و خواهرخواندگی مناطق برخوردار و کم برخوردار تاکید کرد و نتیجه آن هم احداث بوستان ها، ورزشگاه ها و سراهای محلات در محلات محروم است.

وی افزود: نگاه ویژه مدیریت شهری به مناطق جنوبی تهران موجب شد تا امروز وضعیت افزایش فضای سبز در مناطق کم برخوردار مساعدتر از برخی مناطق شمالی باشد و شهروندان به راحتی بتوانند از امکانات رفاهی استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به احداث مجهزترین ورزشگاه ها در مناطق جنوبی تهران به عنوان یکی از نشانه های افتخار این دوره از مدیریت شهری، تصریح کرد: در حال حاضر باشگاه قمربنی هاشم ویژه جانبازان و معلولان که در خاورمیانه بی نظیر است و ورزشگاه امام رضا (ع) در مناطق کم برخوردار میزبان شهروندان هستند. ضمن اینکه بوستان ولایت در منطقه 19 و چندین شهربانو در مناطق جنوبی سرانه فضاهای فرهنگی و اجتماعی را به طور چشمگیری افزایش داده است.

امرودی در ادامه به راه اندازی 354 سرای محله در تمامی محلات شهر تهران اعم از شمالی و جنوبی پرداخت و گفت: امکاناتی که در این سراها به شهروندان ارائه می شود یکسان است و شهروندان فارغ از اینکه در چه طبقه اقتصادی قرار دارند، می توانند از امکانات مشابه بهره مند شوند.

وی افزود: این امر نگاه عدالت محور مدیریت شهری به مقوله محلات و مناطق را نشان می دهد که در عمل نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم داشته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان با تاکید بر تصمیم شهرداری تهران مبنی بر تکمیل پروژه هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه ها طی 2 سال آینده، فضای مناطق جنوبی پایتخت با تغییر قابل توجهی رو به رو خواهد شد و امکان بهره مندی شهروندان از امکانات شهری بیش از پیش افزایش می یابد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار