با توجه به این‌که پدیده ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در سطح شمیرانات، به‌ویژه بخش‌های لواسانات و رودبارقصران به عنوان یکی از معضلات شهرستان شناخته می‌شود، به جد در دستورکار دولت سیزدهم قرار گرفته و حال مستندات موجود حاکی از تشدید نظارت‌‌ها و افزایش تخریب و قلع‌و‌قمع تصرفات است.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 07 November 2023

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، شناسایی تخلفات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، دو هزار و ۵۱۰ بوده که با تشدیدنظارت‌ها، طی هفت ماه ابتدایی سال جاری با احصای ۵۲۹ مورد تصرف، ۲۹۲ مورد حصارکشی و فنس‌کشی، یک‌هزار و ۲۴۰ مورددیوارکشی و احداث بنا، ۶۲۸ مورد تغییر کاربری و ۱۴۳ مورد سایر موارد روند روبه رشدی را طی می‌کند.

 براساس گزارش فوق، متراژ احصای ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۸۸۹ مترمربع بوده و این آمار ازفروردین تا مهر ماه سال جاری به ۱۹۴ هزار و ۵۵۲ مترمربع افزایش یافته است.

 مستندات فرمانداری شمیرانات نسبت به اقدامات دستگاه‌های متولی مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شمیرانات که مشمولبخشداری‌‌های لواسانات و رودبارقصران، شهرداری‌های لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی،محیط زیست، امور منابع آب و راهداری است، نشان می‌دهد در حوزه اقدامات صورت گرفته اعم از تخریب و قلع و قمع نیز رو به پیشرفتهستیم‌.

 در هفت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، در حوزه توقف عملیات ساختمانی یک‌هزار و ۲۹ مورد، تخریب و قلع و قمع ۳۴۵ مورد، ارجاع بهمقام قضایی ۵۴۲ مورد، ارسال به کمیسیون ماده ۹۹ یکصد و هجده مورد بوده است و مجموعاً ۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع آزادسازیشد. این درحالی‌ست که آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و این روند را طی می‌کند.

 براساس مستندات موجود، از مجموع تخلفات صورت گرفته در سال جاری، ۱۰۰ مورد در محدوده شهر، ۲۶۷ مورد حریم شهر، ۳۳۱مورد داخل بافت روستا و ۹۴۴ مورد خارج بافت روستا و حریم شهر بوده است.

 در راستای تشدید نظارت‌ها، اداره مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی فرمانداری شمیرانات نیز با اعلامراه‌های تماس شهروندان با این اداره و اطلاع‌رسانی گسترده آن در شهرها و روستاهای تابعه، از شهروندان خواست تا در مواجهه باساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلفات این حوزه ماتب را گزارش دهند تا در دستور بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار