مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: در استان از نظر حمایت از برنامه‌های فرهنگی و نذر فرهنگی در تنگنا هستیم و بایستی اقدامات اساسی در این راستا انجام شود، تا حمایت از برنامه‌های فرهنگی در استان فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 06 November 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی هوشمند در جلسه هماهنگی برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی که با حضور منصور محبی، معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای، ملوک هاشمی فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه‌نگار، نینا اسدیان‌پور، کارشناس چاپ و نشر در دفتر مدیرکل برگزار شد.

در این نشست هوشمند با تأکید بر برگزاری موثر، خلاق و گسترده برنامه‌های هفته کتاب؛ ضمن تبریک روز شورای فرهنگ عمومی گفت: در برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی از ظرفیت و قابلیت های ادارات و دستگاه های فرهنگی در راستای هم افزایی و برخورداری از طرفیت های موجود استفاده شود.

وی ادامه داد: در استان از نظر حمایت از برنامه‌های فرهنگی و نذر فرهنگی در تنگنا هستیم و بایستی اقدامات اساسی در این راستا انجام شود، تا حمایت از برنامه‌های فرهنگی در استان فرهنگ‌سازی شود.

وی گفت: درخصوص شیوه و شاخص انتخاب تلاشگران برتر حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مقوله های کمی و کیفی مورد توجه و تاکید قرار گیرد تا انتخاب صحیح و علمی و اصولی اتفاق بیفتد.

در ادامه منصور محبی معاون فرهنگی و اموررسانه‌ای ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: برنامه‌های هفته کتاب امسال همچون سال‌های قبل با همکاری موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و هدایت و همراهی اداره‌کل با برنامه‌ریزی مناسب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در برنامه هفته کتاب، شرکت در غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار با نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام، دیدار با ناشران و اصحاب قلم، بازدیداز کتابخانه ها و کتابفروشی‌های شهر ایلام و رونمایی از تازه‌های نشر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه کتابگردی، برنامه نقد و بررسی کتاب و آئین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر یکی از برنامه‌های مهم اداره‌کل در هفته کتاب است که در آن از ناشران، مؤلفان، مروجان و خیرین حوزه کتاب، نویسندگان، کتابفروشان، ویراستاران، طراحان، تلاشگران حوزه کتاب تقدیر خواهد شد.

در ادامه سایر اعضا به بیان نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادات خود درخصوص برنامه‌های هفته کتاب پرداختند.

گفتنی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با هدف سیاست برون‌سپاری، اجرای برنامه های کتاب‌محور را به «موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام» واگذار کرده است.

سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وچهارم تا سی ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار