امام جمعه کرمان گفت: خروج آمریکایی‌ها از کشور یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود، حالا به برکت جهاد و مقاومت به روزی رسیدیم که پایگاه‌های آنها در منطقه نامن شده و جشن اخراج آنها نزدیک است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 03 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر برگزار شد، سبک زندگی اسلامی و حفظ آن را در میان کوران تبلیغات دشمن بر علیه آن، دارای اهمیت خواند و اظهار داشت: دشمن تبلیغات زیادی را آغاز کرده تا سبک زندگی غربی را جایگزین کند، لذا بر همه افراد حقیقی و حقوقی واجب است در مقابل آن بایستند.

در جهت تحکیم خانواده جهاد کنیم

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اضافه کرد: ترویج و گسترش سبک اسلامی الزاماتی دارد که تحکیم خانواده بزرگترین آن است، در کلا‌س‌ها و کرسی‌های درس، سخنرانی‌ها، سریال‌ها نوشته‌ها و ... در جهت تحکیم خانواده تلاش کنیم.

مقاومت چه دستاورد‌هایی دارد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه پرداخت و با تاکید بر اینکه امروز شاهد تغییرات جدی و جدیدی در جغرافیای مقاومت و گفتمان اسلامی هستیم، تصریح کرد: امروز مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و نیرو‌های دفاعی در سوریه با پشتیبانی جوانان مجاهد و سلحشور ایران اسلامی فعالیت هوشمندانه‌ای را آغاز کرده‌اند که به پیروزی ختم خواهد شد.

وی به تشریح دستاورد‌های تسلیم شدن و مقاومت پرداخت و عنوان کرد: در تسلیم شدن باید حراج هویت ملی و اسلامی، ذبح انسان‌های ریشه‌دار و دارای پیشینه قوی، حقارت، اسارت و غارت را بپذیریم تا به یک رفاه کاذب و معمولی برسیم.

پیروزی ملت فلسطین نزدیک است

امام جمعه کرمان اضافه کرد: در جهاد و مقاومت اسلامی هزینه‌ها و دستاورد‌ها زیاد است، شهادت، آوارگی، هجرت، خراب شدن خانه‌ها بر سر افراد سختی‌های بزرگی است، اما نتیج افتخارآمیزی دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، غره مقاوم و مجاهد را قلب مقاومت خواند و بیان کرد: چندین هزار بمب آمریکایی و انگلیسی بر سر این مردم ریختند، حدود ۱۰ هزار نفر را شهید و ۲۰ هزار نفر را مجروح کردند.

وی نتیجه این ایستادگی را آزادی خواند و خطاب به صهیونیست‌ها گفت: هر چه بمب دارید، بر سر این مردم بریزید، این‌ها مقاوم‌تر می‌شوند، پیروزی ملت فلسطین نزدیک است.

وی ادامه داد: حدود یک ماه از جنگ گذشته و شما نتواستید یک متر جلوتر بروید، شکست خوردید و در آینده این شکست‌ها بیشتر و سخت‌تر می‌شوند.

وحت، مقاومت و آگاهی رمز پیروزی ملت‌های مسلمان

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه جنایت در غزه وحدت امت اسلامی را قوی‌تر خواهد کرد، رمز پیروزی ملت‌های مسلمان را در سه کلمه خلاصه و خاطرنشان کرد: وحت، مقاومت و آگاهی می‌تواند اسلام را به پیروزی برساند.

وی در توصیه‌ای به ملت‌های مسلمان، گفت: زمان‌شناس باشید و دشمن را خوب بشناسید، حرف‌هایی از برادران مسلمان که مانع وحدت است را کنار بگذارید و امت نبی مکرم اسلام را مورد توجه قرار دهید.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی سخنان خود به روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و بیان کرد: در این روز چند اتفاق مهم افتاده که تبعید حضرت امام خمینی، تسخیر کانون توطئه و فتنه علیه کشور یعنی لانه جاسوسی و شهادت جمعی از دانش‌آموزان از آن جمله هستند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان عزیز، فداکار و سلحشوری که پا به عرصه حرکت بر مبنای اعتقاد و بر مبنای دیانت خود می‌گذارند، به شمن می‌فهمانند که چند دهه با ما طرف هستید و علم و دین ما صرف مبارزه با شما می‌شود.

وی ابراز داشت: این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی است، یعنی هر کسی به ملیت و اسلامیت اعتقاد دارد باید به میزبانی دانش‌آموزان و دانشجویان در راهپیمایی این روز حضور داشته باشد.

به‌زودی جشن خروج آمریکایی‌ها را خواهیم گرفت

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اخراج آمریکایی‌ها از کشور را یکی از اهدا انقلاب برشمرد و تصریح کرد: حالا با گذشت چند دهه از انقلاب به اخراج آن‌ها از کشور‌های اسلامی رسیدیم.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: پایگاه‌های آمریکایی‌ها در منطقه ناامن شده و چاره‌ای جز ترک اینجا ندارند، این امر مهم به برکت جهاد و مقاومت فرزند سلحشور و میدانی، حاج قاسم سلیمانی محقق شده و به‌زودی جشن خروج آن‌ها را خواهیم گرفت.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار