رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جزو اولویت‌های ماست که اموال مخفی باندهای قاچاق را مشخص کنیم و احکامی صادر کنیم که آنها را به فرموده مقام معظم رهبری، فلج کند تا دیگر نتوانند در عرصه خرید و فروش مواد فعال باشند.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ 25 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، ابراهیم حمیدی صبح امروز در حاشیه آغاز بزرگترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: در این مزایده یک هزار و ۳۶۷ خودرو به‌فروش می‌رود.

وی بیان داشت: بزرگترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تلاش مستمر و هماهنگی‌های بسیار خوب بین دستگاه‌های استان کرمان آغاز شد و پول حاصل از فروش خودرو‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: وظیفه داریم به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر ضربه بزنیم و این مزایده خودرویی به‌نوعی یک ضربه آشکار است و باید دنبال اموال پنهان قاچاقچیان باشیم.

حمیدی ادامه داد: بسیاری از اموالی که قاچاقچیان طی سال‌های فعالیت خود در حوزه ترانزیت و توزیع موادمخدر به‌دست آوردند، به شکل پنهان است و جزو اولویت‌های ماست که اموال مخفی باند‌های قاچاق را مشخص کنیم و احکام قضایی صادر شود و احکامی صادر کنیم که آن‌ها را به فرموده مقام معظم رهبری، فلج کند تا دیگر نتوانند در عرصه خرید و فروش مواد فعال باشند.

وی در ادامه سخنان خود از شهدای عرصه مبارزه با موادمخدر سخن به‌میان آورد و خاطرنشان کرد: هر چه موفقیت در این زمینه داریم به برکت خون شهدا و حماسه‌سازی آنهاست و توانسته‌ایم مساله موادمخدر که یک مساله سیاسی، امنیتی و اجتماعی در کشور هست را به حدی کنترل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سال گذشته و در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی رئیس قوه قضاییه به کرمان سفر کرد و در حاشیه مراسم سالگرد تنها برنامه‌ای که به آن اهتمام ورزید، بازدید از پارکینگ خودرو‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمان بود.

حمیدی عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه از نزدیک پارکینگ را دید و مثل همیشه که نسبت به مسائل بیت‌المال دغدغه دارد، دستور ویژه‌ای را در این محل صادر کرد که هر چه سریع‌تر ماشین‌هایی تعیین‌تکلیف شود که از سال ۸۲ در این پارکینگ دپو شده و از بین می‌رود.

وی از برگزاری نخستین مزایده بزرگ خودرو‌های توقیفی حمل‌کننده موادمخدر در استان کرمان با یک‌هزار و ۱۰ دستگاه خودرو طی چند ماه اخیر خبر داد و افزود: ۷۵ درصد خودرو‌ها در مزایده قبل به فروش رفت و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد.

حمیدی ابراز داشت: امروز خوشحالیم که مزایده بزرگتری را در استان کرمان برگزار می‌کنیم و یک‌هزار و ۳۶۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین به مزایده گذاشته می‌شود.

وی استقبال از مزایده اول را خوب توصیف کرد و افزود: از استان‌های مختلف کشور برای این مزایده به کرمان آمدند و تحرک خوبی در پارکینگ ایجاد شد، اما برخی از قیمت‌های بالا گلایه‌مند بودند بنابراین قیمت‌ها باید به نحوی باشد که هم بیت‌المال متضرر نشود و هم فردی که می‌خواهد خودرو را بگیرد، انگیزه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: ما باید تمام توان‌مان را روی محموله‌های کلان و مبارزه با باند‌های موادمخدر بگذاریم و همچنین با خرده‌فروشان موادمخدر هم مقابله و مبارزه شود.

حمیدی با یادآوری این موضوع که مشکل عمده استان کرمان در زمینه کمبود اردوگاه‌های ماده ۱۶ است، ابراز کرد: گلایه‌مندی از فعال نبودن کمپ‌ها را در سراسر استان کرمان شاهدیم و این در حالی‌ست که به‌شدت محتاج و نیازمند راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد زندانیان استان کرمان مرتبط با موادمخدر هستند، اظهار کرد: در امر نگهداری و بازپروری زندانیان و امر زندان‌بانی در استان کرمان هم نیاز به کمک شورای مبارزه با موادمخدر کشور هست.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار