جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گرو رفع مشکلات زیر ساختی می‌باشد و مسوولان ارشد استان در جلسات مختلف بر این موضوع تاکید داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 21 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ امروزه یکی از دلایل مهم و تاثیر گذار در افزایش تولید واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تقویت و ایجاد زیرساخت های لازم اعم از برق، آب، گاز، بهسازی و آسفالت معابر و … است که با اجرای آن فعالیت واحدهای تولیدی بیشتر و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، افزایش نقدیندگی و صادرات را نیز به دنبال خواهد داشت.

توجه و رفع مشکلات زیرساختی از مطالبات مهم واحدها و شرکت‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایلام می‌باشد که همواره مورد توجه ویژه مسوولان متولی قرار گرفته و کارهایی در این زمینه انجام و یا در دست اقدام است.

جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در گرو رفع مشکلات زیر ساختی می‌باشد و مسوولان ارشد استان در جلسات مختلف بر این موضوع تاکید داشته‌اند.

“سیروس فریادیان” مدیرعامل شرکت کوشاب غرب ایلام(هایسنس) یکی از مدیران واحدهای تولیدی فعال در ناحیه صنعتی شباب (سرابله)می باشد که با مطرح نمودن برخی مشکلات زیرساختی خواهان رفع و توجه ویژه به این ناحیه صنعتی است.

شرکت کوشاب غرب ایلام به عنوان بزرگترین تولید کننده أنواع ماءالشعیر، آبمیوه، نوشابه انرژی زا و نوشابه‌های گازدار با سه خط بسته بندی از بهترین تکنولوژی های روز دنیا و با سرمایه گذاری ارزی ۱۱ میلیون یورو و ریالی بیش از ۵٠٠ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ با اشتغال زایی ۴۰ نفر نیروی اولیه که اکنون به بیش از ۱۱۰ نفر افزایش یافته است راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت کوشاب غرب ایلام(هایسنس) در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: صادرات این شرکت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به کشور عراق رقمی بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال بود که بدلیل قوانین دست و پا گیر صادراتی و قانون برگشت ارز حاصل از صادرات متأسفانه علیرغم جذب بازارهای صادراتی مناسب متوقف شد و هم اکنون بابت صادرات مذکور از طرف سازمان امور مالیاتی جریمه‌هایی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برای این شرکت به جای جایزه صادراتی!!! منظور شده است.

فریادیان در خصوص ضرورت و اهمیت تأمین زیرساخت‌ها مانند آب و برق و گاز و… برای فعالیت تولیدی نیز افزود: تامین زیرساخت ها برای یک واحد تولیدی مانند کوشاب غرب ایلام کاملا حیاتی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه کمبود آب در ناحیه صنعتی شباب که در تابستان امسال به اوج خود رسید برای این واحد با توجه به زمینه فعالیت آن مهم است که علی‌رغم پیگیری‌های متعدد واحدها، امور آب استان و شهرستان از تأمین سهمیه واقعی ناحیه صنعتی شباب که ۵ لیتر در ثانیه می‌باشد ناتوان بود و همچنین چاه آب اختصاصی شرکت شهرک‌ها نیز جوابگو نیاز واحدهای صنعتی مستقر نمی‌باشد.

مدیرعامل شرکت کوشاب غرب ایلام، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تمام خطوط تلفن ثابت و فیبر نوری این واحد و همه واحدهای ناحیه صنعتی قطع می‌باشد که ارتباط را برای تمام بخش‌های شرکت با مشکل مواجه کرده است و که در این مورد نیز پیگیری‌های متعدد انجام اما مشکل همچنان پابرجاست. 

فریادیان تصریح کرد: به استناد قانون، دستگاه‌های خدمات رسان موظف شده‌اند امکانات انتقال و عرضه خدمات خود را تا مبادی ورودی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی فراهم کنند و انتظار واحدهای تولیدی از دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند مخابرات و امور آب، تهیه زیرساخت‌های اولیه و الزامی جهت تولید می‌باشد که علیرغم تلاش جهت برطرف نمودن آن‌ها، متأسفانه تاکنون محقق نگردیده است.

مدیرعامل شرکت کوشاب غرب ایلام با بیان اینکه تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها ارتباط مستقیم با ارتقاء تولید و اشتغال دارد، افزود: تأمین آب مورد نیاز شرکت کوشاب غرب ایلام جهت تولید و عرضه به مشتریان، اشتغالزایی و جذب نیروی کار بیشتری را به دنبال دارد و وقفه در این امر به عنوان نمونه (تابستان امسال)، کاهش تولید و تعدیل نیرو و در نتیجه کاهش اشتغالزایی را در پی داشت. دستاوردهای تأمین و تکمیل زیر ساخت‌ها، تولید انبوه، رضایت مشتریان و اشتغالزایی مناسب می‌‎باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار