مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس مصوبات شورایعالی مسکن کشور نرخ سود بانکی در تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۲۳٪ به ۱۸٪ کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 18 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، سید علی هاشمی اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس مصوبات شورایعالی مسکن کشور نرخ بهره تسهیلات دوران مشارکت و همچنین فروش اقساطی از ۲۳% به ۱۸% کاهش یافته و اخیرا به بانک‌های استان قزوین نیز جهت اجرا ابلاغ شده است.

این مسوول ادامه داد: تسهیلات پرداختی از سوی بانک به پیمانکار در زمان پروسه ساخت، مشمول بهره دوران مشارکت خواهد بود که در زمان صدور دفترچه اقساط به مبلغ تسهیلات فروش اقساطی اضافه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در مورد پیگیری‌های صورت گرفته در این حوزه اضافه کرد: موضوع کاهش بهره در استان مرتفع شده و اخیرا دفترچه اقساط بر اساس بهره‌ی ۱۸% انجام می‌شود و همچنین بهره دوره مشارکت هم بر اساس سیاست‌های ابلاغی به بانک‌های استان در حال انجام است که از طریق بانک انجام گیرد.

هاشمی پیرامون تسهیلات به هر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: تسهیلات در استان به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بوده که در سال جاری این تسهیلات تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و این مبلغ وام به هر پروژه‌ای که بیش از ۶۰% پیشرفت داشته باشد تعلق می‌گیرد و میزان افزایش وام از مبلغ ۳۰۰ میلیون به تناسب کار باقیمانده پروژه خواهد بود و بر همین اساس تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: آورده عضو بر اساس قیمت تمام شده می‌باشد که قیمت ساخت واحد بعد از کسر مبلغ تسهیلات می‌بایست توسط متقاضی پرداخت شود.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است قیمت تمام شده بر اساس قرارداد پیمانکار به ازای ساخت هر متر مربع بنا و پس از پرداخت تعدیل محاسبه خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار