معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم، تعطیلی شهر قم در سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) برای اجرای بهتر برنامه های عزاداری و میزبانی از زائران بانوی کرامت ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 05 October 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد گفت: برای دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌هایی در برخی مناسبت‌های مذهبی مثل اربعین و نیمه شعبان تعریف شده و سرفصل بودجه‌ای نیز برای این امر تعریف شده است اما برای روز قم سرفصل بودجه برای دستگاه‌ها تعریف نشده است که از سازمان برنامه و بودجه استان قم انتظار می‌رود این پیش بینی را برای سال آینده انجام دهند.

معاون استاندار قم بیان داشت: در سالروز میلاد امام رضا علیه السلام شهر مشهد تعطیل است و انتظار می‌رود که برای اجرای بهتر برنامه‌های عزاداری و استقبال و میزبانی بهتر از زائران سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها شهر مقدس قم تعطیل اعلام شود.

مقیمی ادامه داد: برخی از موکب داران عراقی که در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی می‌کنند در سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها به قم می آیند و موکب برپا می‌کنند که با تعطیلی این روز می‌توان زمینه بهتری برای اجرای برنامه‌ها فراهم کرد.

وی همچنین عنوان داشت: فیلم سینمایی «اخت الرضا» با حمایت‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها آماده اکران است که امیدواریم اولین اکران سراسری این فیلم در ایام سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم در این شهر صورت گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار قم عنوان داشت: در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انتشار می‌رود دستگاه‌های اجرایی، نهادها، مجموعه‌های فرهنگی و جهادی خدمات مردمی رایگان به مردم شهر قم ارائه دهند.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اعلام داشته که آمادگی دارد در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تعداد قابل توجهی از نانوایی‌ها در مناطق کم برخوردار به صورت رایگان نان را در بین مردم توزیع کنند.

مقیمی عنوان داشت: مشهد از کارگروه ملی زیارت در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کند که امیدواریم کارگروه ملی زیارت به مناسبت روز قم برای نخستین بار در این شهر برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار