فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی سال گذشته در برخورد با قاچاق سوخت کشف بیش از 6 میلیون و 582 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان داشته‌ایم که 97 درصد افزایش کشفیات را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، سردار ناصر فرشید پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی سال‌جاری از ۱۳ مهرماه با شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» آغاز می‌شود.

وی بر رعایت قانون از سوی شهروندان در حوزه‌های مختلف ازجمله تردد خودرو‌ها در شهر‌ها تاکید و بیان کرد: طرح ویژه ترافیک در شهر کرمان طی دو هفته انجام شد و همکاران ما ۵۴ هزار جریمه را ثبت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: طی سال جاری ۵۰ شهید پلیس در کشور برای آرامش و امنیت مردم و جامعه تقدیم شده است که دو نفر از این شهدا هم کرمانی هستند.

فرشید اضافه کرد: در هفته نیروی انتظامی از همکاران، بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها تجلیل می‌کنیم و نمایش اقتدار پلیس را در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: استفاده از تجهیزات به‌روز، سامانه‌ها و نرم‌افزار‌ها برای پلیس هوشمند در دستور کار است و در بیش از ۱۰۰ مقر انتظامی نیز ارتباط الکترونیک بادستگاه قضایی برقرار است و ارتباط الکترونیکی با پزشکی قانونی برقرار کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان اضافه کرد: طی ماه اخیر همچنین تامین امنیت دانش‌آموزان در اطراف محیط‌های آموزشی، برخورد با خودرو‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را انجام داده‌ایم.

فرشید اظهار کرد: بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ پرونده طی یک سال گذشته به مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان کرمان ارجاع شده است که بیش از ۶۸ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش انجامید.

پلیس کرمان طی سال گذشته ۴ شهید و ۵ جانباز داشته است

وی بیان داشت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دقیقه خبر و آموزش طی یک سال گذشته توسط فرماندهی انتظامی استان کرمان ارائه شده است و همچنین ۴ شهید و ۵ جانباز نیروی انتظامی از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تا امروز در استان داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: طی یک سال گذشته بیش از ۷۸ تن انواع موادمخدر در استان کشف کرده‌ایم و ۸۳ درصد تریاک، ۱۲ درصد حشیش، ۲ درصد هروئین، مرفین و شیشه بوده است.

فرشید بیان کرد: این در حالی‌ست که در کشفیات موادمخدر مرفین و شیشه نسبت به دوره سال قبل آن افزایش کشفیات را داریم که به این معناست، دشمنان به دنبال این هستند با موادمخدر صنعتی جوانان و خانواده‌ها را گرفتار کنند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ هزار معتاد، ۲ هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و بیش از ۶ هزار خره‌فروش موادمخدر را در استان کرمان طی یک سال گذشته دستگیر کرده‌ایم که بیش از ۱۹ هزار نفر را شامل می‌شود.

فرشید از انهدام ۱۷۲ باند قاچاق موادمخدر در استان کرمان خبر داد و افزود: حدود ۱۶ هزار پرونده تشکیل شده است و بیش از یک هزار و ۸۰۰ خودرو را توقیف کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته در برخورد با قاچاق سوخت نیز کشف بیش از ۶ میلیون و ۵۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان داشته‌ایم که ۹۷ درصد افزایش کشفیات را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: در یک سال گذشته در جرایم فضای مجازی با افزایش ۱۵ درصدی جرایم روبه‌رو هستیم و افزون بر ۴ هزار و ۲۰۰ جرم رایانه‌ای در استان کرمان داشته‌ایم که ۸۴ درصد آن کشف شده است.

فرشید بیان داشت: بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان به‌وقوع پیوسته است که ۵۱ درصد آن در درون شهر‌ها و ۴۹ در جاده‌هاست و یک هزار و ۳۰۰ نفر فوت کرده‌اند که ۸۰ درصد در درون جاده‌ها و ۲۰ درصد در درون شهر‌ها بوده است و افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند که ۶۰ درصد در درون شهر‌ها و ۴۰ درصد در جاده‌ها بوده است.

وی ابراز کرد: در سال جاری افزون بر ۵۹۹ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط انتظامی استان کرمان است و در این مدت همچنین روزانه ۶۳ تصادف داشته‌ایم که ۳۲ مورد در شهر‌ها و ۳۱ مورد در جاده‌ها بوده و روزانه ۴ نفر فوت‌شده و ۴۴ مجروح تصادفات داریم که افزایش فوتی‌ها در جاده‌هاست.

فرمانده انتظامی استان کرمان از وجود بیشترین فوتی‌ها در شهر‌های کرمان، سیرجان، بم و جیرفت و بیشتری فوتی‌های جاده‌ای در جاده‌های کرمان، سیرجان، بردسیر، زرند، رودبار و جیرفت سخن گفت و یادآور شد: طی ۶ ماهه امسال حدود ۳۸ تن انواع موادمخدر در استان کرمان کشف کرده‌ایم که ۸۲ درصد تریاک، ۱۳ درصد حشیش و ۵ درصد مرفین، هروئین و شیشه است.

وی اظهار داشت: ۲۰ خرده‌فروش مواد مخدر، ۳۱ معتاد و ۷ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده‌اند و ۹۹۰ خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: طی ۶ ماهه امسال ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده در استان کرمان برابر با بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش کشفیات است و بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت را کشف کرده‌ایم که ۱۴۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

فرشید از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تماس مردمی با ۱۱۰ در روز طی سال جاری خبر داد و افزود: ۳۲ درصد این پیام‌ها عملیاتی شده و بقیه تماس‌ها مورد راهنمایی و ارشاد قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال در تماس مردم با سامانه ۱۹۷ نیز روزانه ۱۳۱ تماس داشته‌ایم که ۳۰ درصد راهنمایی، ۱۰ درصد تقدیر، ۷ درصد پیشنهاد و یک درصد شکایت و ۲۰ درصد هم انتقاد کرده‌اند.

ورودی اتباع‌بیگانه به کشور زیاد است

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین برخورد با اتباع‌بیگانه غیرمجاز هر روز برنامه داریم، گفت: تعداد ورودی اتباع‌بیگانه به کشور زیاد است و یک هزار توقیف خودرو در استان کرمان طی سال‌جاری در این حوزه داشته‌ایم.

فرشید عنوان کرد: بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نزاع، دعوا و درگیری را طی ۶ ماهه نخست سال جاری در استان کرمان داشته‌ایم و ۵۴ پرونده در این زمینه به‌شکل روزانه تشکیل می‌شود و شاهد افزایش ۱۷ درصدی وقوع قتل در استان هستیم.

وی در پایان سخنان خود از باند سرقت طلا، باند اراذل و اوباش و آزار و اذیت در هفت‌باغ علوی و دو باند کلاهبرداری در سال جاری خبر داد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار