استاندار ایلام گفت: تورم در این استان به تناسب و در طول ۲ سال گذشته در حال کاهش بوده و امروز رتبه ۱۳ کشور را دارد، مجموعه عملکرد زنجیره دستگاه های مرتبط با بازار با هماهنگی هم موجب کاهش ۱۳ پله ای تورم در استان شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 27 September 2023

کاهش 13پله ی تورم در استان /استان ایلام از لحاظ جلب سرمایه گذار خارجی رتبه‌ی اول کشور را کسب کرد
به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این استان، اظهار کرد:بر اساس مستندات، نتیجه عملکرد استان در حوزه اقتصادی خوب بوده است، استانی که همیشه و قبل از این دولت سرآمد تورم در سطح کشور بود، تورم در این استان به تناسب و در طول ۲ سال گذشته در حال کاهش بوده و امروز رتبه ۱۳ کشور را دارد، مجموعه عملکرد زنجیره دستگاه های مرتبط با بازار با هماهنگی هم موجب کاهش ۱۳ پله ای تورم در استان شده است.

وی یادآور شد: بر اساس نامه رسمی وزارت کشور استان ایلام از نظر ضریب جینی( کاهش فاصله طبقاتی و توزیع ثروت بین اقشار مختلف مردم در حوزه کار و اشتغال و درآمد) در حوزه شهری رتبه اول و در حوزه روستایی نیز این استان رتبه برتر را کسب کرده است.

استاندار ایلام بیان کرد: این به معنای آن است که اشتغال و درآمد در استان ایجاد شده و فاصله طبقاتی در بین اقشار مختلف جامعه در این استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استانداری استان ایلام در بین استانداری های کشور رتبه عالی را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: ایلام از نظر جلب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه‌ی اول و از نظر جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه‌ی سوم کشور را کسب کرد.

استاندار ایام با اشاره به اینکه در جلسه هیئت دولت، رییس جمهور از مردم استان ایلام و مسئولان این استان قدردانی کرد، افزود: تعداد زایران ایرانی که از مرز مهران در اربعین امسال تردد کردند ۵۲ درصد کل زوار بوده و این امر نشان می دهد که مرز مهران، کانون اصلی و انتخاب اول زوار برای تردد به عتبات عالیات است.

وی  با تاکید بر اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که حتی یک نفر در ایام اربعین در مرز مهران ندیدیم که گلایه داشته باشد، افزود: با وجود برگزاری اربعین حسینی همه کارها و امورات مردم استان پیگیری شده و اربعین موجب نشد که کار مردم و امورات تعطیل شود و جلسات مربوط به کارهای مردم نیز در مهران با حضور مدیران برگزار شد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اربعین یک عایدات مادی و معنوی برای استان داشته و خواهد داشت، ابراز کرد: در بحت تنظیم بازار همه مدیران باید مانند حضور و پشتیبانی در اربعین، پای کار سفره و معیشت مردم باشند، نظارت بر قیمت ها، کیفیت و کمیت مایحتاج مردم داشته و این سه شاخصه مورد توجه دستگاه های تنظیم بازار و نظارتی در استان باشد.

وی با بیان اینکه مدیران ما مدیران خوبی هستند و کار کرده اند و با سند و مستندات باید گفت که سرجمع عملکرد مدیران خوب بوده است، ابراز کرد: در مقام مقایسه با گذشته تفاوت های زیادی بر اساس مستنداتی که از طریق مجاری رسمی و دستگاه های ملی اعلام و انجام گرفته، حاصل شده است، دستگاه ها و مدیران استانی ایلام در ۲ سال گذشته خوب کار کرده اند و سرجمع عملکرد مدیران استان خوب بوده که از همه آنان تقدیر می شود.

بهرام نیا ابراز کرد: مدیرانی که در مقایسه با مدیران دیگر عقب تر هستند، باید کمر همت را ببندد تا به آن جایگاه عالی که متناسب با شان مردم استان که افتخارشان خادمی زوار اباعبدالله الحسین(ع) است برسانند و خدمات ارائه دهیم و حضور و نظارت مدیران در این ایام و در راستای تامین نیازها و مایحتاج مردم و سفره آنان، بایستی افزایش پیدا کند.

استاندار ایلام با تاکید بر نظارت مستمر کیفیت نان و ساعت کار نانوایی ها، گفت: کیفیت نان بسیار مهم است و حتما در دستور کار دستگاه های مربوطه و نظارتی قرار گیرد، در بحث تعطیلی های بی مورد نانوایی ها باید نظارت لازم انجام و با متخلفان در این حوزه برخورد قاطع شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار