نظارت جدی بر توزیع آرد و کیفیت نان در کهگیلویه و بویر احمد
مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نانوایی‌هایی که تخلف می‌کنند اطلاعات آن‌ها از طریق سامانه نانی‌نو در اختیار دستگاههای نظارتی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 26 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسن رضاپور در کارگروه آرد، نان و گندم استان گفت: از ۳۲۰ نانوایی بویراحمد ۲۵۰ واحد مورد بازدید قرار گرفته که باعث کاهش چهار درصدی تخلفات شد.
مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار نظارت بیشتر فرمانداری‌ها بر واحد‌های خبازی شهرستان‌ها شد و افزود:، چون نان یک کالای استراتژیک است و با سلامت و معیشت مردم در ارتباط بوده جلسات این کارگروه مرتب برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه، نظارت بر واحد‌های خبازی فرمانداری گچساران هم به خوبی انجام شده است، گفت: نظارت‌ها موجب شد تخلفات واحد‌های خبازی کاهش یاید.
رضاپور عنوان کرد: فرمانداران برای ارتقاء کیفیت نان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند که نماینده نانوایان آمادگی را دارد که با حضور در شهرستان‌ها این کلاس‌ها را برگزار کند.
مدیرکل اقتصادی استانداری گفت: نارضایتی از وضعیت حمل آرد وجود دارد، اما افزایش قیمت حمل و نقل منوط به افزایش قیمت نان بوده و در صورتی که تایید شود مصوب و بعد از آن اعلام می شود.
رضاپور با بیان اینکه ساعت کار جدید نانوایی‌ها اعلام می‌شود، گفت: یکی از عمده تخلفات واحد‌های خبازی پایین بودن وزن چانه است که در این زمینه هم ورود کردیم و امیدواریم تخلفات در این حوزه به حداقل برسد.
وی در خصوص سهمیه آرد کارگاه‌های نان محلی گفت از فرمانداری‌ها خواستیم لیست کارگاه‌های نان پزی محلی که پروانه کسب دارند و فعال هستند معرفی شوند تا آرد یارانه‌ای اختصاص داده شود که به غیر از لنده، بویراحمد و گچساران، شهرستان‌های دیگر برای ما این لیست را ارسال نکردند.
مدیرکل اقتصادی استانداری اظهار داشت: تمام تلاش ما بر رونق واحد‌های نان پزی محلی است.
وی با تاکید بر نظارت دقیق بر توزیع آرد در روستا‌ها گفت، واحد‌های خبازی که چندین بار تخلف کنند، ضمن برخورد قانونی سهمیه آن‌ها قطع خواهد شد.
وی اعلام کرد: واحد‌های خبازی در استان تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار