مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا در مسیر جاده یاسوج به سی سخت پس از چهار شبانه روز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 23 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، «سعید جاویدبخت» در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: این آتش سوزی که در منطقه حفاظت شده دنا بود، چهار روز پیش اتفاق افتاد و در چند مرحله مهار و اطفا می‌شد، اما بدلیل صعب العبور بودن، سیب تند و پرتگاهی با سقوط کنده‌های باقی مانده مجددا شعله ور می‌شد.

وی افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا که در مسیر جاده یاسوج به سی سخت بود پس از چهار شبانه روز مهار و اطفا شد و هم اکنون نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست در حال پایش منطقه هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار داریم در هنگام آتش سوزی ها، فرمانداری ها، دهیاران و سایر ادارات شهرستان‌های استان پای کار بیایند، چون آن طور که باید و شاید کمک نمی‌کنند.

جاویدبخت تصریح کرد: مهار آتش سوزی جنگل‌ها تنها از عهده منابع طبیعی بر نمی‌آید. در این آتش سوزی نیرو‌های منابع طبیعی بیشتر پای کار بودند.

وی ادامه داد: این آتش سوزی ساعت ۱۸ روز جمعه ۳۱ شهریورماه مهار و اطفا شد و تعدادی نیرو برای پایش منطقه در محل آتش سوزی مانده اند تا از شعله ور شدن مجدد آتش جلوگیری شود.

همچنین «کورش درخشان زاده»، فرماندار شهرستان دنا در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: آتش سوزی رخ داده در منطقه حفاظت شده دنا گسترده نبود بلکه، چون دارای شیب تندی بود مهار را با کندی مواجه کرد و پس از چند مرحله مهار مجددا شعله وری می‌شد که بالاخره بطور کامل مهار شد.

وی افزود: نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، مردمی و دهیاران در مهار و خاموش کردن آتش همکاری داشتند.

درخشان زاده بیان کرد: در پی این آتش سوزی حدود چهار هکتار جنگل و مرتع طمعه حریق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار