سرپرست حوزه قضایی آبگرم از توقیف فعالیت معدن روستای بهشتیان از توابع بخش ابگرم شهرستان آوج در این بخش به دلیل مشکلات ایمنی طبق نظریه کارشناسی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 13 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، رسول رمضانی اظهار کرد: بعد از درخواست‌های مکرر مردم روستای بهشتیان از توابع بخش آبگرم شهرستان آوج در خصوص معضلات بهره برداری از معدن ماسه به دلیل تغییر در اراضی کشاورزی، مسیل رودخانه ها، برداشت از حریم و بستر رودخانه و ایجاد گودال‌های عمیق، دستگاه قضایی در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه به موضوع ورود کرده و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال اخذ پاسخ استعلام از اداره صمت مشخص شد که بهره بردار معدن بر اثر اشتباه در نقطه گذاری در برداشت از منطقه تغییراتی در اراضی ایجاد کرده که باید به وضع سابق برگردد و سر شاخه مسیل رودخانه نیز معلوم شود.

سرپرست حوزه قضایی آبگرم اضافه کرد: مطابق مکاتبه منابع طبیعی بهره بردار از حریم و بستر رودخانه برداشت غیر قانونی داشته که مدیران این معدن ملزم به تهیه طرح اصلاحی و ساماندهی آن شده اند.

رمضانی فر تصریح کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده توسط بهره بردار در اراضی روستا و قسمت شمالی مسیر آبراهه طبق نظریه تکمیلی کارشناس در صورت بروز سیلاب احتمال بروز خسارت به اراضی کشاورزی وجود دارد و با توجه به عمق برداشت و شیب دیواره‌های محوطه امکان بروز آسیب به افراد و احشام نیز بعید نمی‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی حامی تولید و اقتصاد بوده و همواره برای رفع موانع تولید و احیای واحد‌های صنعتی پیش قدم می‌باشد، اما امنیت و سلامت مردم خط قرمز آن است و قطعا در صورت رفع نواقص ایمنی در این محدوده بهره بردار می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار