مدیرکل صمت تهران:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ما ۳۸ شهرک صنعتی با پراکندگی مختلف داریم، گفت: در آمایش صنعت به دنبال انتقال صنایع به شهرستان‌های استان تهران به ویژه در غرب هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 10 September 2023

به گزارش تابناک تهران، محمود سیجانی روز  یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل با اشاره به افتتاح طرح های مختلف در هفته دولت و ایجاد تحرک در واحدهای تولیدی و تبدیل کارگاه های تعطیل به فعال و اشتغال آفرینی در استان تهران، اظهار داشت : در هفته دولت سال جاری ۳۷ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۴ هزار میلیارد ریال و زمینه سازی اشتغال بیش از سه هزار و ۸۴۰ نفر به صورت مستقیم با حمایت استاندار تهران و معاونین استاندار به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران برای رفع مشکلات حوزه تولیدی، کشاورزی، گردشگری، صنفی، معادن و غیره عنوان کرد: مهمترین تولیدات این واحدها تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای تولیدی که در حوزه توسعه واحد خود اقدام اجرایی انجام دادند و همچنین واحدهای راکد و تعطیل که احیا شدن و در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران مانع زدایی و تسهیل گری صورت گرفت که شاهد بازسازی و نوسازی و ارتقای تولید و کاهش ضایعات و کاهش آلایندگی زیست محیطی هستیم.

به گفته این مسئول، در استان تهران ۳۸ شهرک صنعتی با پراکندگی مختلف داریم که بیشترین صنایع را در چهار شهرستان پاکدشت، ری، تهران و رباط کریم شاهدیم و در آمایش صنعت به دنبال انتقال صنایع به شهرستان‌های استان تهران به ویژه در غرب هستیم.

سیجانی با اشاره به افزایش حمایت از شهرک‌های صنعتی خصوصی و لکه های صنعتی گفت: ساماندهی لکه‌های صنعتی اولویت دارد که به همت دولت سیزدهم با مصوبه سال گذشته ۳۸ لکه صنعتی در استان تهران شناسایی شد، البته شهرک‌های صنعتی خصوصی استان تهران نیز هستند که بزرگترین آنها شنزار پاکدشت و صفادشت است.

وی یادآور شد: ۱۰ هزار و ۲۵۰ واحد در استان تهران مستقر هستند که ۵۰ درصد مربوط به شهرک های صنعتی و لکه های صنعتی بوده و مابقی خارج از آن است که ۱۰ درصد این واحدها راکد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار