فرماندار تهران:
فرماندار تهران گفت: سازمان نظام مهندسی کشور در مواردی که حکم قضایی به تخریب داده می‌شود، باید مسؤولیت قبول کند و حضور جدی در تخریب‌ها داشته باشد و شهرداری نیز باید از این ظرفیت خوب مهندسی موجود در کشور بهره بگیرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 02 September 2023

به گزارش تابناک تهران، احمد قیومی فرماندار تهران در مصاحبه‌ای بیان کرد: در موضوع تخریب‌ها نظر ما این است که سازمان نظام مهندسی کشور در مواردی که حکم قضایی به تخریب داده می‌شود، باید مسؤولیت قبول کند و حضور جدی در تخریب‌ها داشته باشد و شهرداری نیز باید از این ظرفیت خوب مهندسی موجود در کشور بهره بگیرد.

وی گفت: قطعا با این روند مشکلات حل‌وفصل می‌شود و دیگر شاهد بروز اتفاقات تلخی نخواهیم بود.

فرماندار تهران در خصوص ساخت‌وساز‌های غیر مجاز در سطح شهرستان تهران نیز گفت: شهرداری تهران در دو سال اخیر در حوزه‌هایی در خصوص ساخت‌وساز‌های غیرمجاز قدرتمند عمل کرده و تلاش کرده که این ساخت‌وساز‌ها شکل نگیرد، البته به صورت کلی اشتباهاتی نیز وجود داشته، در داخل شهر تهران و در محدوده خلازیر ساختمان‌های مرتفعی ساخته شده‌اند که بعضا با بتن ساخته شده که ساخت این بنا‌ها زمان زیادی را می‌برد.

قیومی اضافه کرد: سوالی که وجود دارد این است که قطعا سهل انگاری‌هایی رخ داده است، اما قوانین در طول زمان تغییر کرده و فردی که دست به ساخت‌وساز غیر مجاز می‌زند از مجرم به متخلف تغییر کرده که همین امر باعث شده روند رسیدگی زمان بر شود و در همین فاصله ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شکل بگیرد، لذا تغییر رویکرد از تخلف به جرم انگاری کیفری ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان گفت: در این زمینه مکاتبات لازم با شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، سازمان مهندسی استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در جهت لزوم تاییدیه مهندس دارای صلاحیت پیش از شروع اقدامات قلع بنا و تدوین مقررات مربوطه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار