مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از گازررسانی به ۳۰روستا در هفته دولت خبرداد و گفت: مابقی روستاها هم تا پایان سال گازرسانی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 02 August 2023

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در بازدید از دفتر خبرگزاری ها در قزوین که در آستانه روز خبرنگار انجام شد، به ارائه توضیحاتی در خصوص گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان پرداخت و گفت: توسعه گازرسانی یکی از شاخص‌های عملکردی شرکت گاز استان قزوین است و تقریبا ۲۵شهر استان به صورت صددرصد تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته و تا امروز عملیات گازرسانی به ۶۰۹روستا در قزوین نیز انجام شده است.

او افزود: با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری مقررشد تا پایان سال۱۴۰۲، عملیات گازرسانی به ۱۳۳روستا در استان انجام شود که از این تعداد ۱۸روستا در سال گذشته گازدار شدند.

حجتی‌پور گفت: گازررسانی به ۳۰روستا در هفته دولت به مرحله بهره برداری می‌رسد و ۵۰روستا نیز در دهه فجر و مابقی هم تا پایان سال گازرسانی می‌شوند.

این مسئول در خصوص پیش‌بینی اتمام گازرسانی به کلیه روستا‌های استان، توضیح داد: چشم‌انداز ما این است که تا پایان سال۱۴۰۴ همه روستا‌های استان قزوین گازدار شوند که تقریبا ۷۹روستا با قابلیت گازرسانی را در برنامه آتی خود داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اشاره به عملکرد شرکت گاز استان در دولت سیزدهم بیان کرد: پروژه ۲۲هکتاری در شهر مهرگان و باغ عمران اقبالیه را به بهره‌برداری رساندیم و قصد داریم که پروژه مسکن ملی ۲۶۰هکتاری را وارد فاز اجرایی کنیم.

حجتی‌پور در خصوص حجم استفاده از گاز در فصول سرد سال و جلوگیری از کمبود آن گفت: استان قزوین در تامین گاز مشکلی ندارد، اما چون شبکه کشوری ما به صورت یکپارچه عمل می‌کند، رعایت الگوی مصرف و اعمال محدودیت‌ها را باید داشته باشیم تا به سرشاخه‌های استان نیز بتوانیم کمک کنیم.

او افزود: امسال قصد داریم با تجاربی که ازسال گذشته در صنعت داشتیم با همکاری ادارات موازی بتوانیم پیک مصرف را بدون اینکه صنایع آسیبی ببینند، پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان اشاره کرد و گفت: پیرو تفاهم‌نامه منعقده با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، برای لوله‌کشی منازل مددجویان تحت پوشش این سازمان‌ها ۵۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد.

این مقام مسئول در خصوص تعرفه‌های جدید مصرف گاز توضیح داد: با ابلاغ مصوبه هیات وزیران در ۱۶آذر سال گذشته، تعرفه گاز اصلاح شد به طوری که مصرف‌کنندگان خانگی با توجه به الگوی مصرف از پله یک تا ۱۲طبقه‌بندی شدند.

او افزود: گازب‌های مشترکانی که در بازه زمانی ۱۵دی تا ۱۵بهمن ماه حداکثر ۷۰درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند به‌صورت صددرصدی تخفیف گرفته و گاز آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

حجتی‌پور گفت: گازب‌های مصارف پله ششم و بالاتر و مشترکانی که بیش از ۸۰درصد دوره مشابه سال قبل مصرف کنند با تعرفه دو پله بالاتر محاسبه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته ۶۸۰موتورخانه با ۵۰میلیارد ریال اعتبار شناسایی و بهینه‌سازی شد که ۳۵درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز را می‌تواند دربر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در پایان ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در انعکاس ثمرات گازرسانی و ارتقای شاخص‌های رفاه، اظهارکرد: شفاف‌سازی عملکرد در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم نیازمند همراهی و همگامی رسانه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار