ایمنی بخشی جاده های کردستان
استاندار کردستان گفت: استان در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در زمینه تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ، به ترتیب با افزایش ۳.۸ و ۱۹.۹ درصدی در جایگاه ۲۷ کشوری قرار داشت ولی اکنون به رتبه چهارم کشور از حیث آهنگ میانگین رشد ارتقا یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 01 August 2023

به گزارش تابناک کردستان،اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: آهنگ رشد تصادفات منجر به مرگ در جاده های کردستان به نسبت میانگین کشوری در ۱۴ ماه گذشته کاهش یافته است.

وی با ابراز خرسندی از روند کاهش آمار تصادفات فوتی در مقایسه با استان های کشور، افزود: شیب رشد تصادفات فوتی در کردستان به نسبت کشور روند متوسط رو به پایین را طی کرده است.

استاندار کردستان ادامه داد: براساس تحلیل جدول پزشکی قانونی، آمار تصادفات فوتی ثبت شده در ۲ ماهه اول امسال نسبت به میانگین کشوری ۸.۵ درصد منفی کاهش یافته است؛ این در حالی است که میانگین کشوری ۱۲ درصد افزایش یافته است.

زارعی کوشا اضافه کرد: این ارتقای جایگاه استان از ۲۷ کشوری به سوم کشوری به لحاظ ضرباهنگ رشد مقایسه ای با دیگر استان های کشور را امیدوار کننده دانست.

وی یادآور شد: حتی یک کشته هم برای جامعه ما دردناک است و تلاش می کنیم‌ با تسریع در اتمام‌پروژه های راهسازی و رفع مشکلات فنی به سمت کاهش، بیشتر آمار تصادفات جرحی و فوتی حرکت کنیم.

استاندار کردستان گفت: براساس جدول استنتاج و تحلیل پزشکی قانونی که رشد سوانح جاده ای در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با میانگین کشوری در کردستان ۱۹.۹ درصد اعلام شده، این آمار در سال ۱۴۰۱ با ضریب ۱۴.۷ درصد روند کاهشی به ۵.۲ درصد رسیده است.

وی ایمن تر کردن تردد در جاده های کردستان را از برنامه های راهبردی دولت در استان برشمرد و تلاش شبانه روزی برای تزریق اعتبارات جهشی برای سرعت بخشی در عملیات اجرایی کریدور شمال- جنوب را در راستای به حداقل رساندن تصادفات جاده ای جرحی و فوتی عنوان کرد.

استاندار کردستان اصلاح نقاط حادثه خیز، کنترل دقیق معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، شانه سازی، نصب علائم رانندگی و دوربین های مدار بسته ثبت وکنترل سرعت غیر مجاز در جاده های کردستان را از عوامل تاثیر گذار در کاهش سوانح جاده ای منجر به فوت عنوان کرد و افزود : حتی مرگ یک نفر در جاده های کردستان که باعث داغدار شدن خانواده ها می شود، برای ما قابل قبول نیست و تمام تلاش خود را برای ادامه همین روند کاهشی در مقایسه با میانگین کشوری ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار