با نزدیک شدن به آغاز سومین سال از فعالیت شورای شهر تهران در دوره ششم احتمال دارد ترکیب هئیت رئیسه شورای شهر تهران دچار تغییراتی شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 21 July 2023

به گزارش تابناک تهران، در تاریخ چهاردهم مردادماه سال ۱۴۰۰، رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه دوره ششم شورای شهر تهران صورت گرفت و در نهایت مهدی چمران به عنوان رئیس شورا با کسب ۲۱ رای و پرویز سروری به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر، جعفر شربیانی و سوده نجفی نیز هر کدام با کسب ۲۰ و ۱۷ رای به عنوان منشی‌های هیئت رئیسه شورای ششم شهر تهران انتخاب شدند.

در تاریخ بیست‌و‌سوم مردادماه سال ۱۴۰۱ و در جریان هشتادو‌پنجمین شورای اسلامی شهر تهران انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران در دوره ششم برای دومین سال برگزار شد و مهدی چمران از ۲۱ رأی مأخوذه با ۲۱ رأی، پرویز سروری با ۲۱ رأی، سوده نجفی و جعفر شربیانی نیز هرکدام به‌ترتیب با کسب ۱۹ رأی و ۲۱ رای به‌عنوان منشی‌های هیئت رئیسه شورای شهر تهران ابقاع شدند.

به گزارش تسنیم، در مردادماه امسال نیز انتخابات هئیت رئیسه برای سومین سال از شورای شهر تهران در دوره ششم برگزار خواهد شد. در همین ارتباط با نزدیک شدن به آغاز سومین سال از فعالیت شورای شهر تهران در دوره ششم، احتمال تغییراتی در ترکیب هئیت رئیسه شورای شهر تهران وجود دارد.

به نظر می‌رسد که اعضای شورای شهر تهران همچنان تمایل دارند که مهدی چمران، سکان‌دار شورای شهر تهران باشد و بعید به نظر می‌رسد که تغییر در جایگاه ریاست شورای شهر تهران ایجاد شود و چمران بار دیگر بتواند با ۲۱ رای به عنوان رئیس شورا انتخاب شود.

پرویز سروری نیز که در دو سال گذشته به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر تهران انتخاب شده است، به احتمال زیاد در این جایگاه مجدداً انتخاب خواهد شد، چرا که او نیز همانند چمران در دو سال گذشته بدون تغییر در کسب آرای و اخذ ۲۱ رای به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر تهران انتخاب شده است.

اما ماجرای دو منشی هیئت رئیسه شورای شهر تهران (جعفر شربیانی و سوده نجفی) متفاوت است؛ اگرچه این دو عضو تغییراتی را در کسب آرا در دو سال گذشته داشته‌اند و حتی آرای آن‌ها در دومین سال از نخستین سال شورا بیشتر بوده است، اما با توجه به آغاز سال سوم شورای شهر تهران احتمال تغییرات در این دو جایگاه، دور از ذهن نیست.

همچنین اعضای شورای شهر تهران در انتخابات پیش رو هیئت رئیسه شورای شهر تهران باید نسبت به انتخاب سخنگوی شورای شهر تهران اقدام کنند؛ علیرضا نادعلی در دو سال گذشته به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران انتخاب شده است و برای دو سال پایانی این دوره از شورای شهر تهران بار دیگر باید رای‌گیری برای تصدی این سمت انجام شود که بعید است که در این جایگاه تغییری صورت بگیرد.

منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار