استاندار تهران با تاکید بر تحقق مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی، گفت: حمایت از اقتصادهای کوچک باید پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 11 April 2023

استاندار تهران مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی را خواستار شد

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌ شرکت های دانش بنیان افزود: سیاست تمرکززدایی و عدم مداخله دولت به عنوان اصل در دستور کار باشد و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی باید محقق شود.

و ی به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: نکات مهمی مانند تمرکز بر شرکت های دانش بنیان، لزوم تحرک به ویژه در حوزه خارجی و تعاملات بین‌المللی، مشارکت‌های مردمی و کمک به اقتصادهای کوچک باید در دستورکار قرار گیرد.

این مسئول اظهار داشت: توجه به قانون منع افزایش سطح بخش‌های صنعتی در استان ضروری و نیازمند ساماندهی است و باید مراکزی ایجاد کرد تا چنین صنایعی از موقعیت‌های شهری خارج شده و مردم آسایش زندگی داشته باشند.

فخاری ادامه داد: بیشترین بازده اقتصادی در بخش اقتصادهای کوچک است که با همت بلند و همکاری دستگاه‌های مختلف باید در جهت رفع موانع تولید تلاش کنیم، فرآیندها را کوتاه و اثربخشی را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: کارگروه تسهیل باید به ۲ بخش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تقسیم و در بخش تقسیم‌سازی مسائل در فضای بزرگ‌تر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و نخبگانی منجر به ارائه راهکار شود و سپس بخش تصمیم‌گیر راهکارها را جهت عملیاتی شدن به کار گیرند.

در این جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیل استان در سال گذشته ارائه شد که بر اساس آن استان تهران رتبه اول جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، رتبه اول رونق تولید و رتبه اول تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ را کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار