مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کنترل و مقابله با هجوم سفید بالک‌ها وظیفه محیط زیست نیست، گفت: هم اکنون شهرداری صابون شویی را انجام می‌دهد اما در مورد کوتاهی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی ورود جدی‌تری خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 11 October 2015
محمد هادی حیدرزاده با اشاره به وظایف دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در رابطه با کنترل سفیدبالک‌ها در پایتخت گفت: در بحث سفیدبالک‌ها واقعا وظیفه سازمان محیط زیست نیست، وظیفه مرکز تحقیقات و آفات وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: کنترل و شست‌شو وظیفه شهرداری تهران است ما نیز به عنوان ناظر باید از این دو دستگاه مطالبه گر باشیم که وظایف خود را انجام دهند، فلسفه ایجاد مرکز تحقیقات جهادکشاورزی این است که باید در مورد شناسایی نوع آفات و برخورد و مقابله با آنها برنامه ریزی کند اما متأسفانه آنها می‌گویند ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که مگس‌های سفید آفت هستند یا خیر؟

وی ادامه داد: مکاتبات زیادی با نمایندگان دستگاه‌های مسئول داشتیم و این هفته نیز جلسه دیگری خواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: هم اکنون شهرداری صابون شویی را انجام می‌دهد اما در مورد کوتاهی مرکز تحقیقات کشاورزی ورود جدی‌تری خواهیم داشت در دو سه ماه گذشته شهرداری اقدامات لازم را انجام می‌داد اما هم اکنون به یکباره می‌گویند وظیفه ما نیست که به شدت پیگیر این موضوع هستیم.

حیدرزاده اظهار داشت: به نظر می‌رسد این آفت گرما دوست است و با سرد شدن هوا مقدار طغیان آن کاهش پیدا می‌کند اما باید به راهکاری برسیم که این موضوع به کلی ریشه کن شود، شناسایی بیماری و دادن نسخه با مرکز تحقیقات جهادکشاورزی است و آن نسخه را بقیه دستگاه‌ها باید پیگیری و اجرا کنند اما هنوز آن نسخه تهیه نشده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار